Arenguseire: mahukaupade ja pooltoodete osakaal transpordis väheneb
Majanduse tehnoloogiline areng ja lisandväärtuse kasv vähendab pooltoodete ja mahukaupade osakaalu transpordis. Uusi võimalusi Eesti sadamatele pakub aga põhja-lõuna kaubatee areng, seisab hiljuti avaldatud Arenguseire Keskuse aastaraamatus.
Kui Põhja-Jäämere kaudu tulevikus saabuv Hiina kaup hakkaks lõuna poole liikuma Soome raudtee kaudu, võiks see anda olulist lisa meie sadamate kaubakäibele.
Autor: Liis Treimann
Merekaubavooge ja sadamakaubandust mõjutavad tulevikus vastassuunalised arengud. Deglobaliseerumine võib vähendada kontinentidevahelist kaubandust, teisalt võib see tuua uue laine välisinvesteeringuid Kesk- ja Ida-Euroopa riikidesse, mis kasvatab lähimerevedusid. Majanduse tehnoloogiline areng ja lisandväärtuse kasv vähendab pooltoodete ja mahukaupade osakaalu transpordis, mis mõjutab ka sadamate käivet. Uusi võimalusi Eesti sadamatele pakub põhja-lõuna kaubatee areng.
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Liitu Logistikauudiste iganädalase uudiskirjaga, et ükski oluline teema valdkonnas ei jääks märkamata.