• 17.03.21, 11:28

Arenguseire: mahukaupade ja pooltoodete osakaal transpordis väheneb

Majanduse tehnoloogiline areng ja lisandväärtuse kasv vähendab pooltoodete ja mahukaupade osakaalu transpordis. Uusi võimalusi Eesti sadamatele pakub aga põhja-lõuna kaubatee areng, seisab hiljuti avaldatud Arenguseire Keskuse aastaraamatus.
Kui Põhja-Jäämere kaudu tulevikus saabuv Hiina kaup hakkaks lõuna poole liikuma Soome raudtee kaudu, võiks see anda olulist lisa meie sadamate kaubakäibele.
  • Kui Põhja-Jäämere kaudu tulevikus saabuv Hiina kaup hakkaks lõuna poole liikuma Soome raudtee kaudu, võiks see anda olulist lisa meie sadamate kaubakäibele.
  • Foto: Liis Treimann
Merekaubavooge ja sadamakaubandust mõjutavad tulevikus vastassuunalised arengud. Deglobaliseerumine võib vähendada kontinentidevahelist kaubandust, teisalt võib see tuua uue laine välisinvesteeringuid Kesk- ja Ida-Euroopa riikidesse, mis kasvatab lähimerevedusid. Majanduse tehnoloogiline areng ja lisandväärtuse kasv vähendab pooltoodete ja mahukaupade osakaalu transpordis, mis mõjutab ka sadamate käivet. Uusi võimalusi Eesti sadamatele pakub põhja-lõuna kaubatee areng.

Seotud lood

Uudised
  • 16.10.20, 14:16
Sadamakaubanduse kasvu võtmed on raudteel
Eesti sadamaid läbivate kaubamahtude seisukohalt saab oluliseks see, milliseks kujuneb Soome kaubavahetuse maht Lõuna-Euroopa, Türgi, India ning teiste Aasia riikidega, selgus hiljuti avaldatud Arenguseire Keskuse raportist „Merekaubanduse tulevik Eestis. Arengustsenaariumid aastani 2040“.
Uudised
  • 30.10.20, 12:29
Jaapani logistikahiid kahekordistab oma raudteevedusid Euroopasse
Tuntud Jaapani logistikaettevõte Nippon Express teatas plaanist oluliselt kasvatada oma kaubavedude mahtu Hiinat ja Euroopat ühendavate raudteevedude kaudu. Alates järgmisest aastast soovib ettevõte COVID-19 pandeemiale vastukaaluks sel liinil opereeritavaid kaubarongide mahtu kahekordistada.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele