Autor: Tõnu Tramm • 21. mai 2020
Ainult tellijatele

ELEA: Hiina-Rootsi konteinerliini suurimaks probleemiks on Venemaa

Eestit läbiva Hiina-Rootsi konteinerraudteeliini suurim probleem on Eesti-Vene poliitilised suhted. „Iga kord kui üritatakse Hiina kaupa läbi Eesti suunata, antakse vihje, et leppige kõrgemal tasemel poliitiliselt kokku,“ ütles ELEA peasekretär Katre Kasepõld liidu juhatuse seisukohta kommenteerides.

Eestist läbi liiguksid konteinerid Muuga ja Paldiski sadamate kaudu.
Autor: Andras Kralla

Eesti Logistikaettevõtete Assotsiatsioon ELEA peasekretär Katre Kasepõld ütles liidu juhatuse seisukohta edastades, et initsiatiiv luua uus Eestit läbiv raudteekoridor Rootsi ja Hiina vahel on igati tervitatav. „Iga Eestit läbiv kaup on meile vajalik. Inimesed saavad tööd, riik makse jne. Eesti poolset tasuvusanalüüsi ei ole veel tehtud, kuid samas on juba 2M TEUd liigutatud Hiina ja Euroopa vahel raudteed pidi läbi Valgevene. Loogiliselt võttes, kui Moskva juurest pööraks rong Eesti suunas põhja ja teenindaks Skandinaaviat Valgevene asemel meie sadamate kaudu, peaks ettevõtmises iva täiesti olemas olema,“ ütles Kasepõld ja nentis, et ka tagasi liikuvate kaupade mahud on kasvanud: Rootsi eksport Hiina oli 2020 I kvartalis 38% suurem kui 2019. aastal ja mahud kasvavad.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Lugemiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

Vormista püsimaksega tellimus kohe ja saad:

  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu Logistikauudised erilehe PDFidele
  • Ligipääsu Transpordi ja logistika infolehele
Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077