• 06.01.20, 12:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu linnaliinibussid sõidavad uuest aastast vaid rohegaasiga

Alates selle aasta 1. jaanuarist sõidavad Tartu linnaliinide kõik 64 bussi taastuvkütusega - biometaani ehk rohegaasiga, olles üks vähestest keskmise suurusega linnadest Euroopas, kus kogu ühistranspordisüsteem on viidud üle taastuvkütusele.
Tartu linnaliinide busse varustab biometaaniga energiaettevõte Alexela ja seda Tartus Ringtee 25 aadressil asuvas piirkonna suurimas avalikus gaasitanklas.
  • Tartu linnaliinide busse varustab biometaaniga energiaettevõte Alexela ja seda Tartus Ringtee 25 aadressil asuvas piirkonna suurimas avalikus gaasitanklas.
  • Foto: Go Bus
Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul võimaldab rohegaasi kasutusele võtmine muuta meie ühistranspordi äärmiselt keskkonnasõbralikuks. „Tartu suur eesmärk on transpordist tuleneva keskkonnamõju vähendamine ning biometaani kasutuselevõtt võimaldab meil astuda selles suunas pika sammu edasi. Puhas, inimsõbralik ja jätkusuutlik linnakeskkond on olnud Tartus prioriteediks juba mitu kümnendit ja on seda ka täna ning edaspidi.“
Tartu linnaliinide busse varustab biometaaniga energiaettevõte Alexela ja seda Tartus Ringtee 25 aadressil asuvas piirkonna suurimas avalikus gaasitanklas.
“Biometaanile ei ole keskkonda silmas pidades täna transpordisektoris paremat alternatiivi. Eriliseks teeb biometaani veel see, et seda toodetakse Eestis kohapeal. Nii saame selle kodumaise taastuvkütusega vähendada imporditavate vedelkütuste mahtu, hoida töökohti Eestis ja toetada maapiirkondi,” sõnas AS Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson. “Nii äri- kui erakliendi motivaatoriks gaasilistele kütustele üleminekul on kindlasti ka rahaline sääst,” lisas Adamson.
Eeloleval suvel plaanitakse Ilmatsalus käivitada biometaani tootmine ja selle tehase toodang tarvitatakse olulises osas ära Tartu linnaliinibussides. See on hea näide, kuidas piirkondlike biojäätmete ümbertöötlemine võimaldab arendada keskkonnasõbralikke teenuseid samas piirkonnas ning luua „rohelisi“ töökohti.
Rohegaasi ehk biometaani toodetakse biogaasist. Biogaas on käärimisprotsesside tulemusena eralduv gaas, mis on meie elukeskkonna tavapärane osa, koosnedes peamiselt metaanist ja süsihappegaasist.
Biometaan on keskkonnasõbralikum ja pikas perspektiivis stabiilsema hinnaga kui importkütused ning selle kasutamine aitab vähendada saasteainete emissiooni transpordisektoris ja samuti parandada Eesti energiajulgeolekut.
Biometaani kasutuselevõttu Tartu linnaliinide bussides toetab SA Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ca 2,2 miljoni euroga.

Seotud lood

Uudised
  • 10.09.19, 20:36
Gaasikütuse propageerijad: riskid on suured, kuid tasuvus meeletu
Alexela LNG-veokid on ettevõttele võrreldes tavakütusega kütusekuludelt säästnud 34–38 protsenti, toob Alexela juht Alan Vaht Äripäeva kütuseturu aastakonverentsil argumendi gaasikütuse kasuks.
Uudised
  • 27.09.19, 09:00
Transport saab puhtaks üksnes rahakoti kaudu
Eelmisel nädalal Tallinna lauluväljakul toimunud kliimaneutraalsuse konverentsi vestlusringis tõdeti, et kui riik otsustavalt oma maksupoliitikaga ei sekku, on aastaks 2050 transpordisektori süsinikuneutraalseks muutmine suhteliselt ebareaalne eesmärk.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele