Alexela LNG-veokid on ettevõttele võrreldes tavakütusega kütusekuludelt säästnud 34–38 protsenti, toob Alexela juht Alan Vaht Äripäeva kütuseturu aastakonverentsil argumendi gaasikütuse kasuks.

- Alexela juhatuse liige Alan Vahti hinnangul on globaalsel kütuseturul toimumas muutus, mille käigus saadetakse bensiin ja diisel ajaloo prügikasti.
- Foto: Raul Mee
Alexela juhatuse liige Alan Vaht ja Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan veensid kuulajaid, et Euroopa Liidu nõuded panevad transpordiettevõtjaid mõistma, et nutikam on saata bensiin ja diislikütus pensionile ja vahetada vananenud masinapark välja gaasisõidukite vastu. „On paratamatu, et Pariisi leppega seotud kliimaeesmärgid saadavad saastavad kütused aastaks 2050 pensionile,“ toonitas Alan Vaht.
Seotud lood
Täna avas Alexela Jüris esimese LNG tankla Baltimaades ja laia kütusevaliku tõttu nimetas ettevõte Jüri tankla maailma esimeseks energiakaubamajaks. Puudu on veel vaid vesinik, kuid esimesel võimalusel lisatakse tootenimistusse ka see. Igatahes postil oli vesiniku silt juba sümboolselt olemas.
Alexela Groupi juhatuse liige Marti Hääl prognoosis sel nädalal Jüris maailma suurima kütusevalikuga tanklat avades, et lähema 3-5 aasta perspektiivis on Eestis 30-40 tuhat CNG ehk rohegaasiga sõitvat autot ja nende tarbeks avatud üle riigi juba ka pea 50 gaasitanklat.
Kui linnatranspordi ja erasõidukite osas on Euroopa Liidul plaan võimalikult kiiresti elektrile üle minna, siis pikamaatranspordi ja raskeveokite osas on Euroopa Komisjonil selge suund toetada rohkem LNG tehnoloogiale üleminekut, tunnistas Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi direktoraadi peadirektor Henrik Hololei. Veofirmad on esialgu veel äraootaval seisukohal.
Eesti Gaas alustas lisaks Tallinnale ja Helsingile esmakordselt Soomes Hanko sadamas LNG laevade punkerdamist. Hanko sadamale tähendab see regulaarse punkerdamise algust, Eesti Gaasile Tallinki Megastari kõrval kahe uue teenindatava laeva lisandumist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.