Alates veebruarist hakkasid Cleveroni kodu- ja kortermaja-pakiautomaatidesse lisaks DHL ja DPD kulleritele toimetama pakke ka Itella SmartPOSTi kullerid.

- CleverPod
- Foto: Katrin Koovit, Cleveron AS-i personalijuht
Kui inimene on tellinud oma eramajja kodu-pakiautomaadi, ei pea ta enam kodus istuma ja kullerit ootama. Selliseid kodu-automaate on Eestis täna umbkaudu 80, neist suurem osa Tallinnas ja Harjumaal, ent mõned ka näiteks Viljandimaal, Tartumaal ning Saaremaal.
Kortermaja-pakiautomaate on Eestis praeguseks kümmekond, teist sama palju on ka ettevõtetesse paigaldatud pakiautomaate. Neilegi on nüüdsest ka Itella SmartPOSTi kullerite ligipääs. Aasta teises pooles soovib SmartPOST oma automaadivõrku lisada ka CollectNet’i pakirobotid.
„Pakkide sorteerimisel midagi teisiti ei tehta. Kui kuller viib inimesele pakki ja näeb maja juures või sees Cleveroni uue põlvkonna pakiautomaati, siis proovib ta telefonis oleva rakenduse abil pakki sinna sisestada. Kui see õnnestub, jääb pakk sinna, kui mitte, toimib kuller nii nagu varem,“ kirjeldas protseduuri Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Cleveroni teenuste juhi Kaur Ojakivi sõnul tähendab kodu-pakiautomaatide kasutamise võimalus klientidele kasvavat kasutajamugavust. „Kodu-pakiautomaat annab inimesele vabaduse planeerida oma aega ise, mitte paki saabumise järgi. Samuti, mida rohkematest e-poodidest on võimalus pakid mugavalt ja ilma kullerit ootamata enda koduuksele saada, seda suuremaid e-kaubanduse kasvunumbreid ka tulevikus nägema hakkame,” lisas Ojakivi.
Kodu-pakiautomaadi termoalale mahuvad temperatuuritundlikud pakid mõõdus 31 × 51 × 27 cm ning pakialale saadetised mõõdus 38 × 36 × 60 cm. Kortermaja-pakiautomaati mahuvad kõik saadetised, mis jäävad mõõtudesse 40 × 60 × 60 cm.
Ojakivi sõnul teevad lisaks kullerfirmadele Cleveroniga koostööd ka mitmed toidukaupade e-poed, nagu näiteks Selver ja FreshGO. „Toidukaupade müüjaid on lähiajal ilmselt veel lisandumas,“ lausus Ojakivi.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.