Rail Baltica energiavarustust hakkavad kavandama hispaanlased

Elektrikiirraudtee Hispaanias.
Elektrikiirraudtee Hispaanias.

RB Rail AS eestvedamisel on alustatud uuringuga, et töötada välja Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi hankemudel ja kasutuselevõtu strateegia. Leping uuringu teostamiseks allkirjastati 2019. aasta jaanuaris Hispaania päritolu INECO–ARDANUY konsortsiumiga.

Konsortsiumisse kuuluvad Hispaania inseneeria ja konsultatsiooniettevõtted Ingener?a y Econom?a del Transporte S.M.E. M.P., S.A. (INECO) ja ARDANUY Ingener?a, S.A (ARDANUY). Mõlemal konsortsiumipartneril on laialdane kogemus raudteesektoris, eriti energiavarustuse allsüsteemide osas.  

Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi uuringu alla kuuluvad:

-        Raudtee elektrienergiavajaduse hindamine vastavalt Rail Baltica raudteel prognoositavale rongiliiklusele;

-        Balti regioonis tegutsevate elektrienergia tarnijate analüüs;

-        Elektrienergia ülekandevõrkude analüüs;

-        Erinevate veojõualajaama tehnoloogiate analüüs ja vastav juurutamise strateegia;

-        Erinevate kontaktvõrkude tehnoloogiate analüüs ja vastav juurutamise strateegia;

-        Ülevaade elektrienergia tarnijate tingimustest energia pakkumisel;

-        Tingimustele vastava energiavarustuse allsüsteemi hankemudeli tuvastamine, lähtudes eelkõige tõhususe aspektist.

Rail Baltica energiavarustuse allsüsteemi rajamine on pikaajaline investeering, mistõttu on oluline teostada vastavasisuline eelnev analüüs, lähtudes parimast olemasolevast tehnoloogiast ja võttes arvesse selle elutsükli maksumust, et leida majanduslikult kõige otstarbekam lahendus.

Peamiseks eesmärgiks on välja töötada energiavarustuse allsüsteem, mis on:

-        Ohutu,

-        Koostalitlusvõimeline,

-        Töökindel, et tagada raudtee pidev toimimine,

-        Kohandatav vastavalt muutustele raudtee opereerimisel,

-        Disainitud arvestades liikluse iseloomuga ja operaatorite vajadustega,

-        Koormuse, hoolduse ja energiakasutuse seisukohalt tõhus,

-        Loodud eesmärgiga vähendada elutsükli kulusid ja seega tagada parem investeering.

Uuringu raames analüüsitakse süvitsi tehnoloogilisi aspekte, võttes arvesse muutuseid energiasektoris: paradigma nihkumine tsentraliseeritud toomiselt detsentraliseeritule, fossiilsetelt kütustelt taaskasutavatele ressurssidele, passiivsetelt tarbijatelt aktiivsetele “tootjatele-tarbijatele”. Konsortsium tegeleb nende muutustega, uurides turutingimusi, valikuvõimaluste kättesaadavust, sobivust ning erinevaid hankemudeleid.  

Üks Rail Baltica projekti eesmärke on rajada keskkonnasäästlik infrastruktuur. Siinkohal on oluline märkida, et peamine takistus EL’i kliimakohustuste täitmisel on endiselt transpordisektori poolt tekitatavad heitkogused, mida saab suuresti leevendada just läbi vedude suunamise raudteetranspordile.

Nimelt on raudteetransport kõige energiatõhusam motoriseeritud transpordiviis, veetranspordi kõrval. Energiavarustuse allsüsteemidel on raudteeinfrastruktuuris keskne roll. Sellest tulenevalt on see kesksel kohal ka EL’i jätkusuutliku liikuvuse poliitika kujundamisel ja on teeviidaks kliimaneutraalse transpordi kättesaadavuse laiendamisel Euroopas.

Käesolevas uuringus analüüsitakse energiavarustuse allsüsteemide mõju keskkonnale ja võimalusi selle vähendamiseks nii projekteerimis- kui ka ehitusetapis, samuti raudtee toimimisel ning hooldamisel. Allsüsteemide projekteerimine, kättetoimetamine ja toimimine on sealjuures olulised valdkonnad, kus lisaks tehnoloogilistele muudatustele rakendatakse uudseid viise energiakasutuse jälgimiseks ning tõhustamiseks.

Samuti otsitakse võimalusi heitgaaside vähendamiseks ja jätkusuutlikumate lahenduste rakendamiseks. Käesolev uuring mängib olulist rolli Rail Baltica projekti ambitsioonika eesmärgi elluviimisel. Uuringu tulemusi on oodata järgneva kaheksa kuu jooksul.

Konsortsiumist

Hispaania ettevõttel INECO on laialdane kogemus ja kõrgetasemeline ekspertiis raudteesektoris. Ettevõte pakub teenuseid transpordi investeeringute erinevatel etappidel eeluuringutest kuni tegevus- ja hooldamisplaani koostamiseni.

ARDANUY on spetsialiseerunud raudtee-ehitusettevõte, mis pakub teostatavusuuringuid, esialgset ja üksikasjalikku projekteerimist, keskkonnamõju hindamist, projektijuhtimist, kulude ja tulude analüüsi ning muid seonduvaid teenuseid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0189633
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1468672
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,16 0.1523616
Hiina jüaan CNY 7,64 -0.3015154
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1190971
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094458
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.1414324
India ruupia INR 80,96 0.143488
Indoneesia ruupia IDR 15933,94 -0.32566
Islandi kroon ISK 135,50 0.0073806
Jaapani jeen JPY 125,86 0.3428207
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0400641
LAV rand ZAR 15,90 -0.0766621
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,58 0.1037524
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.25288
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0718775
Norra kroon NOK 9,72 0.1359339
Poola slott PLN 4,33 0.0323378
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0018946
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0632311
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0065185
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0345662
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0704784
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174239
Tai baht THB 35,30 0.0181354
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0233836
Türgi liir TRY 5,99 0.098532
Ukraina grivna UAH 30,77 0.1148685
Ungari forint HUF 317,02 -0.0882446
USA dollar USD 1,14 0.1146384
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.12752
Valgevene rubla BYN 2,44 0.189207
Vene rubla RUB 74,73 0.3279899

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019