Veebruarist tuleb kütuse müük ja ladustamine registreerida elektroonselt, teatas maksuamet.
Veebruarist avab maksuamet e-maksuametis/e-tollis kütuse käitlemise andmekogu ning samast päevast muutub kütuse hoiustajatele kohustuslikuks laoarvestuse ja -aruandluse kasutamine, teatas maksuamet. Uued infosüsteemid tagavad reaalajas järelevalve kütusesektoris ning muudavad aruandluse täielikult elektroonseks, märkis amet.
Maksu- ja tolliameti maksuauditi osakonna juhataja asetäitja Erje Mettase sõnul aitavad kõikidele kütusekäitlejatele kohustuslikuks muutuvad andmebaasid tagada, et tanklatesse jõuab nõutele vastav kütus, millelt on tasutud ettenähtud maksud.
„Kuigi kütusesektoris tekitatud maksukahjud ja sellega kaasnenud ebavõrdne konkurents on näidanud viimastel aastatel paranemise märke, siis ulatuvad kütusega seotud maksukahjud endiselt 53 miljoni euroni,“ selgitas Mettas.
„Kütusesektor on pikalt oodanud samme, mis tagaksid sektoris maksupettuste vähenemise ja konkurentsiolukorra paranemise. Tänu veebruarist kütusekäitlejatele ja -ladustajatele kohustuslikuks muutuvatele andmebaasidele on võimalik kogu järelevalve viia reaalaega ning kohe reageerida võimalikele eksimustele,“ ütles Mettas.
Tähelepanelik tuleb olla ka veofirmadel
Mettas ütles, et KKSi kasutuselevõtmisega peavad arvestama ka kütust transportivad veofirmad. "Kuna seniseid pabersaatedokumente asendavad veebruarist KKSi sisestatud andmed, siis peab vedaja enne veo alustamist veenduma KKSist, et sinna on veoks nõutav kanne sisestatud," lisas Mettas.
Lisaks KKSile muutub veebruarist kohustuslikuks ka kütuse ladustamise või töötlemisega seoses arvestuse pidamine laoarvestuse ja -aruandluse andmekogus (LAAK). Sarnaselt kütuse käitlemise andmebaasiga võimaldab LAAK teha tõhusat järelevalvet kütusega tehtavate toimingute üle ja ladude üleselt. Samuti ühtlustab see laoarvestuse pidamise reegleid.
„Kütusemahutite omanikel tasub ka tähele panna, et nende kütusemahutid oleksid registreeritud tehnilise järelevalve infosüsteemis. Uute kütuse järelevalvega seotud andmebaaside kasutuselevõtmisel tohib kütust ladustada vaid mahutites, mis on registreeritud. Samuti jälgida, et kütuse näitajate kohta on vastavusdokumendid esitatud e-maksuametis/e-tollis,“ lisas Mettas.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.