• 07.06.18, 21:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu veofirmad kaaluvad äride toomist Lätti ja Eestisse

Kui Eesti autovedajad on hädas kõrgete kütusekatsiisidega, siis Leedu ettevõtjad kaaluvad oma oma äride ülekolimist Lätti või Eestisse tapvate kindlustushindade tõttu.
Leedu veok
  • Leedu veok
  • Foto: Andras Kralla
Leedu väikese veofirma omanik Arturas Martisevicius, kelle ettevõtte hingekirjas on kuus autot, tunnistas cargonews.lt-le, et kindlustusfirmad on viinud Leedu veondusettevõtted olukorda, kus on vaja hakata ellujäämise nimel tõsiselt võitlema. 
„Ma ei saa aru, mis toimub? Möödunud aastal maksin ühe veoki eest kindlustust 350 eurot aastas. Nüüd on soodsaim pakkumine kindlustusfirmalt Lietuvos Draudimas 4000 eurot veoki kohta aastas. Seesam kindlustus küsis aga ei rohkem ega vähem, kui 25 000 eurot aastas. Kuid isegi 24 000 eurot kindlustusmakseid aastas on tappev ettevõtte jaoks, mille aastakäive ulatub 250 000 euro piiresse,“ tunnistas ettevõtja, kelle sõnul loob see olukorra, kus taas hakatakse maksma „mustalt“ palka ja leiutama muid skeeme.
„Ma ei taha sellega tegelda. Suured ettevõtted, kellel on suured autopargid, viivad oma ärid üle Lätti või Eestisse ja seda hoolimata asjaolust, et nad saavad tänu veokite suurele arvule oluliselt soodsamad kindlustuslepingud. Mina ei saa oma kulusid amortiseerida aga mingil viisil. Ma saan aru, et hind saab tõusta, kuid sellises ulatuses?“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks on pidevalt kasvanud ka diislikütuse hind Leedus võrreldes naaberriikidega. Eelmise nädala seisuga oli Leedus diislikütus Läti hindadest kallim 5% ja Poolast 4,1%, rääkimata Venemaast ja Valgevenest, millest on kütus kallim vastavalt 51,2 ja 52,9%. Üksnes Eestis on diislikütus kallim ja seda tervelt 6,6% võrra, tõdeb cargonews.lt.    

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele