Kullerfirmad peaksid hakkama tegema koostööd

DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.
DHL Logistikakeskus Suur-Sõjamäel.

5. – 6. juunil Londonis toimuva Deliveri konverentsi ja messi tegevjuht Stephane Tomczak rääkis, et kullerfirmad peaksid konsolideeruma, sest neil ei ole mõtet sõita eraldi ühte kohta ning samal ajal saastades loodust ning kulutades teid.

Tema sõnul on kaupade kojuveol kindlasti oluline roll automatiseerimisel. Kas transport toimub maapinnal nagu näiteks Starshipi robotid või õhus, kus droonid viivad kaubad klientidele koju . “Ma ei näe, et kõik pakid hakatakse klientidele viima drooni või robotiga. Kaup tuuakse laost mõnda linnaossa ning sealt edasi tegutsevad droonid või robotid, et kaup jõuaks  klientide ukse taha.”

Tuleviku stsenaarium on ka see, et tooteid ei viida inimesteni vaid need pannakse autodesse või kastidesse. “Paki üleandmisel ei pruugi inimkontakti üldse olla,” ütles Tomczak ning lisas, et sedasi hakkab olema suurlinnades. 

“Kaup viiakse sinna, kuhu klient seda soovib.” Tema hinnangul ideaalset lahendust ei ole veel leitud ning praegu peab klient olema seal, kuhu robot või kaup tuleb. “Kuid kaup võiks tulla nii, et ma ei pea kodus olema.“ Tomczaki sõnul oleks ideaalne lahendus see, kui leitakse kliendile tasuta transport.

Omni-channel on suur väljakutse 

Tomczaki sõnul on kliki ja korja (click and collect) kaupmeestele peamine murekoht. “Me näeme, et sinna liigutakse, kuid omni-channel on suur väljakutse. Kui räägitakse, et omni-channel on juba möödas, siis see ei ole veel kätte jõudnud.” 

Ta rääkis, et Cleveronil pakiväljastusautomaadid on suured masinad, mis mahuvad ainult suurtesse ettevõttesse. “Kuid see on kindlasti see, mida kaupmehed vajavad ja kliendid soovivad.”

Logistika suurim probleem on õhk 

“Kauba transpordi pakendite suuruse ühtlustamist on keeruline teha, kuna tooted ja nende pakendid on väga erinevates suurustes,” rääkis Tomczak. Ta lisas, et füüsiline internet on pikaajaline projekt ning see võib lahendada valdkonna suurima probleemi, milleks on õhk. Füüsilise interneti teema on hetkel alles arutelufaasis ning nõuab süsteemis palju muudatusi. 

Ta ütles, et kui sa toodad Barbie nukke, siis tootja ei mõtle pakendi peale, mida peab transportima. “Küsimus on pigem selles, kas õhk on kastis sees või kastist väljas.” 

“Kui kõik logistikaettevõtted hakkavad kasutama standardiseeritud mõõdus pakendeid, siis see ka muutub. Kui nad ütlevad, et nad ei võta raha pakendi kaalu vaid suuruse järgi, siis see muutub kohe ning ühtlustatud pakendite suurusi hakatakse kohe kasutama,” rääkis Tomczak.

Kliendid on valmis rohkem raha kulutama 

Kaupmehed räägivad Tomczaki sõnul seda, et kui nad avavad kuskil kaupluse, siis nende e-kaupluse käibed kasvavad seal piirkonnas. “Kliendid, kes kasutavad e-kauplust ja tavakauplust, on valmis kulutama rohkem, kui ühte kanalit kasutav klient. Uuringud on näidanud, et ostud kasvavad 25%.” Tema sõnul näitab see väga selgelt seda, kui oluline on omni-channel. 

Kui e-kaubandus jätkab igal aastal 30% kasvamist, siis see on murekoht ka logistikaettevõtetele. “Mida aeg edasi, seda vähem saavad logistikaettevõtted tegutseda nii, nagu nad on kogu aeg tegutsenud.”

Tomczaki sõnul võiks kõik tooted anda ühele ettevõttele, kes need klientidele kohale viivad. “See on ebamõistlik, kui kullerettevõtted sõidavad ühte kohta. See maksab raha ning saastab õhku.” Tema sõnul peab siin valdkonnas toimuma konsolideerumine, sest muud võimalust ei ole.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019