• 21.03.18, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Õliühing sai uue juhatuse

Eesti suurimaid kütuse jae - ja hulgimüüjaid koondava Eesti Õliühingu üldkoosolek valis erialaliidule uue juhatuse, mille liikmeteks on Circle K Eesti juhatuse liige Kai Realo, Orlen Eesti juhatuse liige Siret Liivamägi ning Jetoili juhatuse liige Deniss Kimmo.
Siret Liivamäg, Eesti Õliühingu üks uutest juhatuse liikmetest.
  • Siret Liivamäg, Eesti Õliühingu üks uutest juhatuse liikmetest.
  • Foto: Andras Kralla
Juhatuse valimine on esimene samm kaasaegsema erialaliidu suunas, mis suudaks senisest aktiivsemalt ja efektiivsemalt esindada oma liikmeskonna vaateid ja seisukohti, teatab ühing.
Circle K juhatuse liikme Kai Realo sõnul on Eesti Õliühingu liikmed Eesti suurimate maksumaksjatena sisuliselt Maksu- ja Tolliameti strateegilised partnerid. "Lisaks loodud töökohtadele ja makstud maksudele kogume kokku ja edastame riigile ka meie klientide poolt makstud maksud, mistõttu tajume esimeste seas aktsiisipoliitika mõju majandusele,“ ütles Realo.
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

TULEKUL
KÜTUSETURU AASTAKONVERENTS 2018
"Kuidas aktsiisitõusude taustal ellu jääda?"
24. aprill 2018
Tallink Spa & Conference Hotel (Sadama 11a, Tallinn)
- Milline on kütuseturu hetkeseis?
- Kui palju aitavad säästa alternatiivsed kütused?
- Milline on Eestis aktsiisipoliitika tulevik?
- jpt põnevad teemad
Tutvu konverentsi programmiga SIIN ja registreeri SIIN.
Konverentsi korraldavad Logistikauudised.ee ja Eesti Õliühing.
„Hetkel näeme, kuidas varsti juba kriitiline mass kliente hääletab jalgadega viies riigist seeläbi kümneid miljoneid eurosid potentsiaalset maksutulu. Uuenenud Eesti Õliühing soovib olla riigile hea partner, kes aitaks läbi kompetentside ja infovahetuse töötada välja lahendused, mis tagaks stabiilse maksulaekumise kahjustamata sealjuures ettevõtluskeskkonda,“ sõnas Realo.
Eesti Õliühing on juba käivitanud laiema diskussiooni kaasates ettevõtteid ja nende esindusorganisatsioone muudest sektoritest, mida kütuse aktsiisipoliitika otsesemalt mõjutab. Konsultatsioonide eesmärgiks on hinnata laiemalt senise aktsiisipoliitika mõju ettevõtluskeskkonnale ning leida ühised seisukohad, mille pinnalt saaks pakkuda ideid aktsiisipoliitikat senisest mõistlikumaks kujundamiseks. Üheks Õliühingu prioriteediks lähitulevikus on osaleda aktiivselt kütuseaktsiisidega seonduvas diskussioonis ning osutada Maksu- ja Tolliameti koostööpartnerina riskidele, mis kaasnevad ebaproportsionaalselt kõrge aktsiisimääraga.
Jetoili juhatuse liige Deniss Kimmo rõhutas liigkõrge kütuseaktsiisi laiemat mõju majandusele ja tavatarbijale. „Mootorikütused on tooted, mille tarbimist saab tarbija või ettevõte küll piirata, kuid nende täies mahus asendamiseks puuduvad toimivad alternatiivid. Kütuse hind mõjutab otseselt või kaudselt pea kõigi toodete ja teenuste hindu ning seeläbi maksavad mootorikütuste maksutõusu kinni kõik Eestis elavad inimesed olenemata sellest, kas tegemist on autoomanikuga või mitte. Kui pahede maksustamist on alati võimalik mõistlikul moel põhjendada, siis vältimatult vajaliku toote nagu seda on mootorikütus liigkõrge maksustamine ei tundu õiglane ei ettevõtjatele ega tavainimesele, kelle ostujõudu kõrge aktsiis läbi muude toodete kallinemise mõjutab,“ sõnas Kimmo.
Orlen Eesti juhatuse liikme Siret Liivamägi sõnul on küll palju kajastust leidnud piirikaubandus tavatarbijate tasandil, kuid märksa vähem on räägitud ettevõtjate olukorrast. „Teenimatult on avalikus diskussioonis tähelepanuta jäänud Eesti ettevõtjad ja transpordisektor eesotsas autovedajate ning nende klientidega. Ettevõtjate jaoks oli oma tegevuse ümberkorraldamine ning kohandamine naaberriikides tankimiseks keeruline, kuid praeguse Eesti maksupoliitika tõttu möödapääsmatu lahendus. Vahel kipume unustama, et Euroopa Liidu ühisel turul tegutsevad ettevõtted ei konkureeri omavahel vaid riigisiseselt, kuid peavad suutma konkurentsi pakkuda ka oluliselt madalama kulubaasiga ettevõtetele teistest EL riikidest. Koostöös teiste erialaliitudega peame vaeva nägema, et tuua meie  transpordisektori ettevõtjad tagasi Eesti turule. Täna jätavad nad kahjuks suure osa maksurahast lõunanaabritele,“ sõnas Liivamägi.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele