• 11.12.17, 12:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtjad: Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt

Mitmed ettevõtted allkirjastasid ühise toetuskirja Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohtadele seoses Rail Balticu raudtee ehitusega kaasneva investeeringute vajaduse kohta.
Rail Baltica eskiis
  • Rail Baltica eskiis
  • Foto: Hendrikson & Ko
„Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt, vaid sellest saab Euroopa üks olulisemaid raudteid,“ seisab pressile läkitatud ettevõtete ühispöördumises. „Ka nimi Rail Baltic ei tähenda ainult kolme Balti riiki, vaid võimalikult paljude Läänemere (Baltic Sea) äärsete riikide ja nende olulisemate linnade sidumist kiire ning keskkonnasäästliku TEN-T raudteevõrgustikuga.“
Kirjas seisab, et juba on käimas eeltööd Rail Balticu raudtee pikendamiseks Helsingi suunal ning on vajalik ka Läänemere kaldal asuva Euroopa ühe suurema linna Peterburi ja seeläbi ka Peterburiga juba seotud Euroopa suurima linna Moskva ühendamine.
Tunniga Tartust Tallinna

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinnast Riiaga samal kaugusel asuvasse Peterburgi viiks toetusavalduse allkirjastanud ettevõtete sõnul selle tulemusel tänase kaheksatunnise diiselrongi asemel kahetunnine elektrirong. See lahendaks nende hinnangul ka Narva ja kogu Kirde-Eesti regionaalsed probleemid ning aitaks oluliselt kaasa ka Tartu ja kogu Kagu-Eesti ühendamisele.
Nende rehkenduste järgi kulus Tartust Tallinnasse sõiduks veidi üle tunni ning Riiga ja Peterburi sõiduks 3 tundi.„Seega sarnaselt kavandatava Kaunas-Vilnius lõiguga peaks Rail Balticu jätkuprojektiks olema 200km Tallinn-Narva lõik, mis oleks Euroopa kõige odavamaks ja kiiremini teostatavaks, kuid samas kõige olulisemaks raudteeprojektiks,“ märgitakse kirjas. „Neid arenguid peaks silmas pidama juba ka Ülemiste ühisterminali rajamisel.“Toetuskirja autorite kinnitusel jagavad nad Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohta, et nii Rail Balticu projekti, Tallinna linna, Eesti riigi kui ka kogu Euroopa jaoks on saadav kasu kõige suurem, kui kõigi osapoolte koostöös arvestatakse projekti elluviimisel maksimaalselt linnaruumi arengu, inimeste liikumise, keskkonnahoiu ja ettevõtluse arenguga.Ettevõtete hinnangul on eelistatud projektiga seotud investeeringute finantseerimine Euroopa ühendamise rahastu (CEF) vahenditest ning kui see pole võimalik, siis muude toetusallikate ja vahendite arvel. 
Toetuskirja on allkirjastanud alljärgnevad Ülemiste piirkonna arendajad, infrastruktuuri ettevõtted ning ettevõtjate ühendused:Ülemiste City arendajad Mainor Ülemiste AS ja Technopolis Ülemiste ASÜlemiste Keskust arendav Ülemiste Center OÜT1 keskust arendav Pro Kapital Grupp ASEesti Raudtee AS, Tallinna Linnatranspordi AS, GoBus ASRail Baltica Business Network Estonia78 Eesti finantssektori ettevõtet ühendav FinanceEstonia MTÜ3200 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Kaubandus-Tööstuskoda211 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Hotellide ja Restoranide Liit80 Eesti kinnisvaraettevõtet ühendav Eesti Kinnisvarafirmade Liit75 Eesti teenusmajanduse ettevõtet ühendav Teenusmajanduse Koda
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele