11. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtjad: Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt

Rail Baltica eskiis
Foto: Hendrikson & Ko
Mitmed ettevõtted allkirjastasid ühise toetuskirja Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohtadele seoses Rail Balticu raudtee ehitusega kaasneva investeeringute vajaduse kohta.

„Rail Baltic ei ole regionaalne tupikprojekt, vaid sellest saab Euroopa üks olulisemaid raudteid,“ seisab pressile läkitatud ettevõtete ühispöördumises. „Ka nimi Rail Baltic ei tähenda ainult kolme Balti riiki, vaid võimalikult paljude Läänemere (Baltic Sea) äärsete riikide ja nende olulisemate linnade sidumist kiire ning keskkonnasäästliku TEN-T raudteevõrgustikuga.“

Kirjas seisab, et juba on käimas eeltööd Rail Balticu raudtee pikendamiseks Helsingi suunal ning on vajalik ka Läänemere kaldal asuva Euroopa ühe suurema linna Peterburi ja seeläbi ka Peterburiga juba seotud Euroopa suurima linna Moskva ühendamine.

Tunniga Tartust Tallinna

Tallinnast Riiaga samal kaugusel asuvasse Peterburgi viiks toetusavalduse allkirjastanud ettevõtete sõnul selle tulemusel tänase kaheksatunnise diiselrongi asemel kahetunnine elektrirong. See lahendaks nende hinnangul ka Narva ja kogu Kirde-Eesti regionaalsed probleemid ning aitaks oluliselt kaasa ka Tartu ja kogu Kagu-Eesti ühendamisele.

Nende rehkenduste järgi kulus Tartust Tallinnasse sõiduks veidi üle tunni ning Riiga ja Peterburi sõiduks 3 tundi.„Seega sarnaselt kavandatava Kaunas-Vilnius lõiguga peaks Rail Balticu jätkuprojektiks olema 200km Tallinn-Narva lõik, mis oleks Euroopa kõige odavamaks ja kiiremini teostatavaks, kuid samas kõige olulisemaks raudteeprojektiks,“ märgitakse kirjas. „Neid arenguid peaks silmas pidama juba ka Ülemiste ühisterminali rajamisel.“Toetuskirja autorite kinnitusel jagavad nad Tallinna linnavalitsuse ja majandusministeeriumi seisukohta, et nii Rail Balticu projekti, Tallinna linna, Eesti riigi kui ka kogu Euroopa jaoks on saadav kasu kõige suurem, kui kõigi osapoolte koostöös arvestatakse projekti elluviimisel maksimaalselt linnaruumi arengu, inimeste liikumise, keskkonnahoiu ja ettevõtluse arenguga.Ettevõtete hinnangul on eelistatud projektiga seotud investeeringute finantseerimine Euroopa ühendamise rahastu (CEF) vahenditest ning kui see pole võimalik, siis muude toetusallikate ja vahendite arvel. 

Toetuskirja on allkirjastanud alljärgnevad Ülemiste piirkonna arendajad, infrastruktuuri ettevõtted ning ettevõtjate ühendused:Ülemiste City arendajad Mainor Ülemiste AS ja Technopolis Ülemiste ASÜlemiste Keskust arendav Ülemiste Center OÜT1 keskust arendav Pro Kapital Grupp ASEesti Raudtee AS, Tallinna Linnatranspordi AS, GoBus ASRail Baltica Business Network Estonia78 Eesti finantssektori ettevõtet ühendav FinanceEstonia MTÜ3200 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Kaubandus-Tööstuskoda211 Eesti ettevõtet ühendav Eesti Hotellide ja Restoranide Liit80 Eesti kinnisvaraettevõtet ühendav Eesti Kinnisvarafirmade Liit75 Eesti teenusmajanduse ettevõtet ühendav Teenusmajanduse Koda

Autor: Äripaev

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077