• 04.08.17, 12:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuressaare lennukid olid juulikuus erakordselt täis

Suursaari teenindav lennuettevõtte Transaviabaltika võttis kokku möödunud kuu lendude täitumuse protsendid. Tallinn-Kuressaare-Tallinn lennusuund püstitas 86protsendilise lennuki täitumusega ettevõtte senise lennutegevuse juures rekordtulemuse.
Saartelennuliinide lennuk
  • Saartelennuliinide lennuk
  • Foto: Transaviabaltika
Transaviabaltika esindaja Rene Must ütles pressiteates, et rõõmustamiseks on põhjust. „Juulikuu näitas meile häid tulemusi ja saab tõdeda, et inimesed on meid selleaastase tegevuse juures omaks võtnud ja on altid lendama,” nentis Must. Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus ulatus juulis 86%ni ja Tallinn-Kärdla-Tallinn suunal oli vastav protsent 59.
Siinjuures lisas Must kommentaariks, et suvi on kõrgaeg, mil saared on nii mandrirahvale kui turistidele atraktiivsed erinevate ja mitmekülgsete üritustega. „Nädalavahetuse lennud on meil suvehooajale kohaselt juba nädala algul välja müüdud ja seda just eriti Kuressaare suunal,“ tõdes lennuettevõtte esindaja.
Viimatisele meedias tõstatunud küsimusele, kas suursaared vajaksid tänasest suuremat lennukit, andis 25aastase ühistranspordis töötamise kogemusega transpordiinsener Rene Must hinnangu, et suvise rohkearvulise lendajate vajaduse kataksid lisalennud neil populaarsetel lennupäevadel nagu reeded, pühapäevad ja esmaspäevad – seda just Kuressaare suunal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Must viitas siinkohal ka tõdemusele, et suurem lennuk tooks endaga kõrgemad kulud nii tellijale kui teenindajale ja ka hoopis teised nõuded. „Kuluefektiivsem lähenemine on olemasolev 19-kohaline lennuk vajaduse olemasolul tihemini lendama panna, kuid üldjoontes vaadates kogu aastale peale, ei oleks suurem lennuk majanduslikult otstarbekas,“ lausus ta.
„Tuleb mõista, et ühistranspordivahendi suurus ei ole ainus kvaliteedinäitaja. Olulisem kvaliteedinäitaja on sõidugraafiku tihedus ja ühenduse stabiilsus, mida kinnitab ilmekalt Tallinn-Tartu vaheline tihe bussiliiklus. Samas rongiliiklus graafiku tihedust silmas pidades, samal marsruudil ja olenemata asjaolust, et rong võtab korraga kordades rohkem reisijaid peale kui buss, jätab ometi meil soovida. Sama kehtib ka praamiliikluses,“ selgitas Must transpordiühenduste kvaliteedinäitajaid.
2017. juulis teostati Tallinn-Kärdla-Tallinn suunal 52 reisi; reisijaid oli 11722017. juulis teostati Tallinn-Kuressaare-Tallinn suunal 54 reisi; reisijaid oli 17612016. aasta juulis ulatus Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus 59%ni ja Kärdla suunal vastavalt 46%ni.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi hankel saarte lennuühenduse pidamiseks tegi kolmest pakkujast parima pakkumise Leedu ettevõte Transaviabaltika. Leping pakkumuse võitnud ettevõttega kestab kuni 31. maini 2019.  Transaviabaltika lennuliinide projektinimetus Eestis on Saartelennuliinid, mis teenindab maavalitsustega sõlmitud lepingute läbi lende Kuressaarde ning Kärdlasse. Nädalas lennatakse 12 korda nii Tallinn – Kuressaare – Tallinn liinil kui ka Tallinn – Kärdla – Tallinn liinil.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele