Autor: Heija-Liis Ristikivi • 8. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Raivo Roolaid: tarnekvaliteet tagab klientide rahulolu ja ettevõtte jätkusuutlikkuse

Magnum Logisticsi logistikajuht Raivo Roolaid
Foto: Evelin Elmest perepildid
2008. aastal Aasta Logistikateo tiitli pälvinud Magnum Logisticsi logistikajuht Raivo Roolaid rääkis, kuidas neil on läinud ja kuhu nad viimase 9 aastaga on jõudnud.

Roolaiu sõnul on ettevõte igal aastal stabiilselt kasvanud, lisandunud on uusi teenuseid ja kaubaartikleid. Suurimad arengud on toimunud e-kaubanduse valdkonnas.

Kolm märki, et viimane aeg on midagi ette võtta:

Klientide rahulolematus

Tööjõu voolavus

Ettevõtte tulubaas ei ole just kiita

„Lao vaates tähendab see veelgi operatiivsemat kaupade komplekteerimist ja väljastamist, kui nt Tallinna piirkonnas tarnime soovi korral Netiapteegi klientidele Expressteenusena kauba kohale 2 tunniga!“ selgitas Roolaid.

Magnum Logisticsi peamine eesmärk on klientide rahulolu. Ettevõttes usutakse, et selle saavutamiseks tuleb määratleda, missugune on tarnekvaliteet praegu ja milline see peaks olema, et vastata kliendi ootustele.

„Kuna varasemalt me tarnekvaliteeti nii täpselt ei mõõtnud ja lahendasime tekkinud kliendipretensioone jooksvalt, siis tuli algpunkti määramiseks ja kvaliteeditasemest aru saamiseks kusagilt alustada, et saaks hinnata hetkeolukorda ning seada sihikuid,“ täpsustas Roolaid.

Magnum Logisticsi logistikajuht Raivo Roolaid räägib laost väljuva kaubavoo optimeerimisest 31. mail konverentsil Laoseis 2017.

Tutvu programmiga ja registreeru siin.

Alustati sellest, et kõik lao ja logistikaga seotud mured saaksid kirjalikud fikseeritud ning IT-süsteemi talletatud. Kehtestati võtmenäitajad, mille kvaliteeti hinnata. „Ehk siis – me mõõdame tarnekindlust ja tarnetäpsust,“ jätkas Roolaid. „Leppisime kokku, kes milliste andmete kokkukogumise eest vastutab, täiendasime oma struktuuri ning kehtestasime erinevates allüksustes selgepiirilised vastutusvaldkonnad. Näiteks komplekteerimise töölõigus töötavad inimesed saavad iga nädal personaalset tagasisidet oma tehtud töö kvaliteedi osas.“

Lisaks pandi allüksustes paika konkreetsed töö kvaliteedinäitajad ning seoti need iga töötaja personaalse sissetulekuga põhimõttel, et vigade eest mitte ei karistata, vaid hea töö eest on võimalik kvaliteedipreemiat teenida. „Idee on selles, et iga töötaja meie logistilises ahelas oleks huvitatud maksimaalselt hea kvaliteedi saavutamisest,“ selgitas Roolaid.

Tegevuste kaardistamise ja mõõdikute väljatöötamisega tehti algust 2016. aasta alguses. Klientide üks ootuseid on Magnumi logistikajuhi sõnul kaupa vastu võttes mitte seda 100% üle kontrollida, mistõttu oli tähtis saavutada usaldusväärsus. Ta selgitas: „Kui klient teostab vaid pistelist kontrolli saabunud kaubale, siis see võimaldab tal aega kokku hoida ning enam tegeleda oma klientide teenindamise ja nõustamise-müügiga, selle asemel et tagaruumis kaupasid kontrollida.“

Andke teistele laopidajatele nõu, millised on esimesed märgid, et asjad on kriitilised ja peab hakkama midagi muutma?

Et üleüldse aru saada, kui suur on ettevõttes raiskamine, tuleks fikseerida hetkeolukord. Kuidas seda teha? Esiteks määrata ära oma prioriteetsed valdkonnad ja kriitilised võtmenäitajad. Näiteks tarnekindlus, tarnetäpsus, tarnepunkti külastamise kulu ja päevane stoppide arv per auto/juht.

Lisaks erinevate laotöölõikude efektiivsuse mõõtmine. Näiteks komplekteerimises ridade, tükkide arvu mõõtmine ajaühikus vs vead. See võiks aidata juhil mõista, miks ühes või teises töölõigus näitajad erinevad ja mida teha, et need ei erineks liialt või et neid näitajaid parendada.

Big data aitab väga hästi vaadata numbrite taha ja mõista ning analüüsida näitajaid, tegemaks adekvaatseid otsuseid.

Nüüdseks on tarnekindlus paranenud ca 20% võrra, mis tähendab ajaliselt stabiilsemaid (tarneaknas püsimine) tarneid klientidele ja vähenenud kliendipretensioonide arvu. Klientide kõrgem rahulolu tähendab ettevõttele ühtlasi majandusliku jätkusuutlikkuse kasvu.

Ladu on Magnum Logisticsil üle keskmise automatiseeritud ning tööjõudu silmas pidades aitab see madal- ning kõrghooaegasid pisut leevendada. „Loomulikult töötame selle nimel, et meie töökeskkond ja töötingimused oleksid piirkonna parimad,“ ütles Roolaid. „See tähendab inimlikku suhtumist ja iga töötajaga arvestamist, paindlikku töögraafikut, võimalust oma töötasu ise kujundada, erinevaid ettevõtte poolseid soodustusi ja arenguvõimalusi. Tulenevalt ärispetsiifikast (mh ravimite hoiustamine ja käitlemine) on meie ladu äärmiselt puhas, hästi valgustatud, soe (+21C), vähese müratasemega ja kaasaegne. See annab mõningase eelise võrreldes mõne teise laoga.“

Magnum võtab ka praktikale ja koolitab erinevatest tava-, kutse- ja kõrgkoolide tudengeid. „Seega tänasel päeval võib öelda et tööjõu nappust küll esineb, aga see ei ole veel kriitiline,“ leidis Roolaid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077