• 05.05.17, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aleksandr Miina: 90% juhtudest on 5S juurutamine olnud mõttetu

Ettevõtted ei tea, milleks nad 5Si rakendavad ja mis selle tulemus peaks tegelikult olema, ütleb Lean Enterprise Estonia partner ja vanemkonsultant Aleksandr Miina. Tema sõnul valitakse just see tööriist kõigist võimalikest tõhususe kasvatamise meetoditest välja sellepärast, et see on hetkel populaarne.
Lean Enterprise Estonia partner ja vanemkonsultant Aleksandr Miina
  • Lean Enterprise Estonia partner ja vanemkonsultant Aleksandr Miina
  • Foto: Raul Mee
„Miks te 5Si rakendate? – Noh, et olla tõhus. – Aga mis see tähendab? – Noh, mis mõttes, mis see tähendab? Tõhus oleme, noh!“ toob Miina näite levinud suhtumisest. Sama kehtib ka optimeerimise kohta: optimeeritakse, et olla tõhusad ning tõhus olemine tähendab omakorda protsesside optimeerimist. Sisuliselt ei saada üldiselt aga aru, miks midagi tehakse ja mida on võimalik saavutada.
pane tähele
Aleksandr Miina esineb 31. mail konverentsil Laoseis 2017, kus ta räägib lean'ist ja 5Sist ladudes.
Loe programmi ja registreeru siin!
Tõhususe kasvatamiseks on võimalikke tööriistu palju, ent eesmärk on neil sama. Kuidas leida enda jaoks sobiv? Miina sõnul sõltub valik ettevõttest – selle ajaloost, kultuurist, seisust ja ka juhtide eelistustest. Välised eksperdid saavad anda sõltuvalt eesmärkidest valiku võimalikest töövahenditest, otsus tuleb aga teha siiski juhtidel endil.
5Si puhul toob ta välja, et hinnanguliselt on 90% juhtudest 5Si juurutamine olnud mõttetu: seda on tehtud ainult linnukese pärast. „Kui sa küsid töötaja käest: „Juurutasite 5S?“ „Juurutasime.“ „Mis kasu saite?“ „Ei tea.“ „Miks juurutasite?“ „Kästi.“ Sellel ei ole mingit mõtet. See ei ole jätkusuutlik,“ on Miina kriitiline.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„See ei peaks olema niimoodi, et me alustame 5Si sellepärast, et olla tõhusad, vaid meil on mingi konkreetne vajadus, lähtuvalt siis turuolukorrast või konkurentsiolukorrast või mingitest muudest asjadest,“ selgitab konsultant. Asja mõte peaks olema ikka tööriista abiga parandada ettevõtte konkurentsivõimekust või seisu turul. „5S peaks olema vahend mingi muu eesmärgi saavutamiseks. See ei saa olla eesmärk omaette,“ rõhutab ta.
 
Kui soovid lean’ist ja 5Sist ladudes rohkem teada saada, tule ja kuula 31. mail Aleksandr Miina ettekannet konverentsil Laoseis 2017, mille programmiga saad tutvuda siin.
Kuidas lean-juhtimise ja 5Siga algust teha, milleks seda rakendada saab ja mida arvab Aleksandr Miina Eesti juhtidest, saad pikemalt lugeda 30. mai Äripäeva lisalehest „Logistika“.

Seotud lood

Uudised
  • 17.05.17, 16:48
DHL enne 5Si: 800 eurot ühe kirjaklambri pärast
DHL Freight maanteetranspordi müügi- ja marketingijuht Rait Elvak ütleb, et ka pärast teistkordset 5Si juurutamist on neil ladu nagu ladu ikka. Küll aga, tõdeb ta, ei ole see pärast avamist 2008. aastal kunagi nii korras olnud.
Uudised
  • 25.05.17, 12:37
Nõudlus tänapäevaste laopindade järele kasvab
Tootmis- ja laopindade turg on jätkuvalt aktiivne uute arenduste ja tänapäevase pinna nõudluse kontekstis.
Uudised
  • 08.05.17, 18:13
Raivo Roolaid: tarnekvaliteet tagab klientide rahulolu ja ettevõtte jätkusuutlikkuse
2008. aastal Aasta Logistikateo tiitli pälvinud Magnum Logisticsi logistikajuht Raivo Roolaid rääkis, kuidas neil on läinud ja kuhu nad viimase 9 aastaga on jõudnud.
Uudised
  • 15.05.17, 09:51
Laoseisu konverentsil juba üle 120 osaleja - vaata nimekirja!
31. mail RRK Liiva keskuse uues laos toimuvale ladustamise ja laotehnoloogiate aastakonverentsile Laoseis 2017 on registreerunud juba üle 100 huvilise.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele