• 03.03.17, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakkovi võitlus mammutitega

Isiksuse tüüpe on erinevaid: on kohanejad, kellega saab asju kokku leppida, võistlejad, kelle arvates peaksid kõik tegelema oma asjadega, ja vältijad, kellega mind on elu kõige rohkem kokku viinud ja kes ma paraku ka ise olen, rääkis endine Nordica juht Erik Sakkov tänasel Pärnu Tarneahelakonverentsi teisel konverentsipäeval.
Erik Sakkov
  • Erik Sakkov
  • Foto: Urmas Kamdron
Kui ma lähen välisriiki kohale ja ütles, et olen Erik Estoniast, siis vastuseks saan tavaliselt: „Ashtooonia?!“. Seejärel hakkad mitte pihta nullist, vaid miinusest ja üritad kuhugi jõuda. Sakkovi sõnul on lennunduses hästi tavaline hakata kompromissi otsima silmapiiri tagant, kuskilt kaugustest, mõnikord raisatakse aega ülearu, et leida õige kesktee, ja vaid harvadel juhtudel võib kokkuleppe lõpuks lugeda edukaks.
Sakkovit võib pidada läbirääkimiste koolmeistriks: tal on tulnud sõlmida kokkuleppeid, mida pole keegi temaga sõlmida tahtnud, mistõttu on ta rohkem põrunud, kui õnnestunud. Ta võib puusalt tulistada mustmiljon ebaedu-lugu näidet prantslaste, jaapanlaste, hiinlaste või ameeriklastega kokkulepete sõlmimise kohta. Ja mida ta õppinud on: läbirääkimiste kunsti kui sellist olemas ei ole, iga läbirääkimine on omapalgeline ja nõuab situatsiooni ära tabamise oskust. Üldtuntud tõed lihtsalt ei kehti!
Sakkov tõi näite Prantsuse odavlennufirmast, kelle juurde ta läks sooviga, et nad hakkaksid Tallinnasse lendama. Sain vastuseks „Monsieur, ce n'est pas possible“, mille järel tõusis ta püsti ja mõtles, et olgu, ta ei viitsinud mind isegi ära kuulata. Hiljem ühel koolitusel räägiti talle, et prantslaste koolisüsteem valmistab prantslasi juba maast madalast debateerima ja tegelikult olevat see lennufirma esindaja Sakkoviga hoopis debateerida tahtnud. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle sama lennufirma esindaja juurde tagasi minnes sai ta järgmise vastuse: „Ma ütlesin, et me ei lenda sinna, see pole meie turg ega üldse mingi sihtkohtki. Me ei lenda sinna mitte kunagi mitte ühegi lennukiga, kas sai nüüd rohkem selgeks?“

Seotud lood

Uudised
  • 02.03.17, 15:30
Niko Slavnic: ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne
Poolte ekspedeerimis- ja logistikaettevõtete jaoks on juba praegu probleem, kuidas kohaneda digitehnoloogiaga. Ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne, vaid struktureeritud inkubaatorite, riskikapitalifirmade ja idufirmadega, rääkis Inkubatsioonikeskuse IQbator asutaja, ettevõtja ja ingelinvestor Niko Slavnic täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Uudised
  • 10.03.17, 08:30
Gristel Tali: 5 strateegiat tarneahela optimeerimiseks
Lehe Pruulikoja kaasomanik ja juht Gristel Tali tutvustas 2. - 3. märtsil toimunud Pärnu Tarneahelakonverentsil viit strateegiat, kuidas tarneahelaid efektiivsemaks muuta.
Uudised
  • 02.03.17, 13:33
Orutar: mõelge järele, kas kõike ikka peab ise tegema
Logistika Plussi juht Toomas Orutar rääkis tänasel Pärnu Tarneahelakonverentsil in-house laoteenusest.
Uudised
  • 02.03.17, 10:36
Algas kahepäevane Pärnu Tarneahelakonverents 2017
Täna algas Pärnus Äripäeva teemaveebi Tööstusuudised.ee korraldatud kahepäevane Pärnu Tarneahelakonverents „Hoiame kokku“. Väljamüüdud saali on kogunenud ligi 240 osalejat, esinejaid on nii Eestist kui mujalt.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele