Tesla toodetav Model S ning BMW elektriauto i3 ei pääsenud kokkupõrkekatsest parima tulemusega, mistõttu ei omistata sõidukitele turvalisuse tipptaseme märki, kirjutab Äripäev.

- BMW i3 istmed ei pruugi hindajate sõnutsi pakkuda sõitjale õnnetuse korral piisavalt tuge.
- Foto: United Motors
Kumbki auto ei ebaõnnestunud üheski testis, ent samas polnud tulemused piisavalt head, et USA organisatsioon IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) saaks anda välja “Top Safety Picki” märgi, vahendab
Äripäev CNBC-t.
IIHSi teatel sai Model S ühes kokkupõrketestis tulemuseks “rahuldav”, kuna turvatestis kasutatava mannekeeni torso liikus turvavööst hoolimata roolile liiga lähedale ning mannekeeni pea põrkas rooliga kokku.
“Ükski neist vigastustest poleks olnud eluohtlik, ent meie hinnangul olid need siiski piisavalt tõsised, et jätta andmata hinne “hea”,” ütles Dave Zuby IIHSist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tesla kõneisik teatas, et kuna teised turvatestid on Model S hiilgavalt läbinud, ei usu ettevõte, et hinne kajastab täielikult Model Si turvalisust. “Meie eesmärk on jätkuvalt toota maailma kõige turvalisemaid autosid,” ütles ta.
IIHS tõi BMW i3 puhul välja selle istmed, mis ei pruugi pakkuda sõitjaile piisavalt toetust juhul, kui autole peaks keegi tagant sisse sõitma.
Model Sil ning i3-l jäi napilt puudu, et saada turvalisuse kõige kõrgema kategooria tunnistus. Sama testi läbisid suurepäraste tulemustega näiteks Toyota Prius Prime ja Chevrolet Volt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.