Autor: Heija-Liis Ristikivi • 10. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avati Võrumaa esimene surugaasitankla

Foto: Andras Kralla
Alexela rajas Võrumaale esimese surugaasitankla. Möödunud nädalal sai see kasutusloa ning on alates 9. jaanuarist ametlikult avatud, teatas ettevõte.

Tegemist on ühtlasi Baltikumi esimese LNG-baasil töötava surugaasitanklaga.

Tankla on esimene omataoline piirkonnas

Kuna Võru maakonnas puudub Eleringi maagaasi ülekandevõrk, tuleb maagaas tanklasse veokitega transportida. Veokitesse laetakse maagaas vedelal ehk LNG kujul. See on ainulaadne tehniline lahendus ning kindlasti väärt eeskujuks teiste sarnaste tanklaprojektide loomisel, selgitas Andreas Laane, Alexela grupi juhatuse esimees.

Tankla rajamine oli hädavajalik, et maakonnas saaks kasutusele võtta ligi aasta jõude seisnud CNG-bussid.

Andreas Laane sõnul võtab sellise tankla ehitus tavapäraselt aega aasta ja enamgi, Alexelal õnnestus see nelja kuuga. Ta peab mõistlikuks kaasata surugaasitanklate operaatoreid gaasibusse liinile toovatel riigihangetel. Nii on tagatud sujuvam logistika gaasibusside tankimise korraldamisel, loodab Andreas Laane edaspidi suuremale kaasatusele.

Gaasikütusel sõitvad bussid ja raskeveokid on parim valik

Andreas Laane sõnul on riigi suund gaasibusside hankimisel ainuõige. Ajal, mil ridamisi Euroopa linnu keelab diiselautode kasutamise, on Eesti alles tegemas esimesi samme keskkonnasõbralikumate sõidukite kasutuselevõtus, sõnas Andreas Laane.

Alexela toetab igakülgselt gaasibusside nõuet riigihangetes ning on ka edaspidi valmis laialdaseks koostööks vajaliku taristu loomisel, lubas Andreas Laane.

Alexela hinnangul on transpordisektoris parimad valikud taastuvaist allikatest pärit kütustele elekter ja gaas. Kui tänased elektrisõidukid sobivad linnades kasutamiseks, siis haja-asustatud Eestis on parim valik gaas, viitas Andreas Laane. Kõik CNG-tanklad saab panna tankima ka biometaani, mida on võimalik Eestis koha peal toota. Seda tehes vähendame oluliselt Eesti sõidukipargi keskkonnamõju ning panustame töökohtade tekkele maal, viitas Andreas Laane.

Surugaasitanklate arv hakkab kasvama

Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toel rajatud CNG-tankla on esimene surugaasitankla Võrumaal. Läbi Keskkonnainvesteeringute Keskuse rahastas EL Võru CNG tankla projekti maksumusest 35%.

Lisaks Võrule on täna tanklad olemas ka Tallinnas Mustamäel ja Sõjamäel ning Tartus, Pärnus ja Narvas. 

Alexela rajab 2017. aastal CNG tanklad ka Tallinna kesklinna ja Lasnamäele ning Tallinna ringteele, Jüri alevikku.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077