Locosmarti omanik ja transpordianalüütik Hannes Luts rääkis täna toimuval Logistika Aastakonverentsil, et Tallinna-Helsingi tunnelis võiks kasutada nii 1435 kui 1520 rööpmelaiust.

- Locosmarti omanik ja transpordianalüütik Hannes Luts Logistika Aastakonverentsil.
- Foto: Raul Mee
„Kui me räägime tunnelist, siis võiksime mõelda kompromissile, et tunnelis võiks kasutada mõlemat rööpmelaiust. Paneme maha neli rööbast,“ ütles Luts.
„Sama asi on teoreetiliselt võimalik ka Rail Balticu puhul,“ märkis Luts ja lisas, et Rail Balticu puhul oleks sellise lahenduse kasutamine siiski märksa keerulisem kui tunnelis.
Lutsu sõnul on selline tehnoloogia maailmas juba kasutusel ning sama võiks kaaluda ka Eesti ja Soome.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi Rail Balticu projekti koordinaatori Kristjan Kaunissaare sõnul oleks nelja rööpme kasutamine siiski liialt kallis ja keerukas lahendus. „Jah, nelja rööpme kasutamist on kaalutud, kuid seda lahendust peeti tehnoloogiliselt liiga keerukaks ja kalliks,“ sõnas Kaunissaare.
Täna toimub traditsiooniline Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee korraldatud Logistika Aastakonverents.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
17. novembril toimus RRK Liiva ladudes Äripäeva ja ProLogi korraldatud traditsiooniline, järjekorras juba 18. Logistika Aastakonverents.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.