TNS Emori uuringu järgi kasvas pakiturg eelmisel aastal 37%. Itella SmartPOSTi müügijuhi Alice Rahkema ütlusel ei näi pakituru kasvule piiri tulevat.

- Itella SmartPOSTi müügijuhi Alice Rahkema sõnul on pakituru kasv endiselt kiire ja piiri kasvule ei näi tulevat.
- Foto: Toomas Volmer
Kui eelmisel aastal sai iga eestlane postiga keskmiselt üheksa, siis tänavu juba kaksteist pakki. “Eraisikute postipakituru kasvul ei näi piiri tulevat. Sama kiiresti kui kasvab nõudlus, lisandub ka uusi pakkujaid. Sellest võidab aga tarbija, kelle nimel tehakse pingutusi tarneaja lühendamiseks ning tasuta transpordi pakkumiseks,” kommenteeris Rahkema.
Eestlased on pakiautomaatide kasutusaktiivsuse poolest maailmas esirinnas. 2014. aastal tõusid pakiautomaadid esimest korda pakkide kättesaamissageduselt postkontorist ja kullerpostist populaarsemaks. “Eestlaste pakiautomaatide jätkuvat lembust kinnitab ka värske uuring. Juba ligemale 40 protsenti pakkidest saadakse kätte automaatidest, neljandik postkontoritest ning iga viienda paki toob kohale kuller,” lisas Rahkema.
Seotud lood
Alates 1. juulist on kõikidel Itella SmartPOSTi pakiautomaatidel üle Eesti klientidele kasutamiseks XS suuruses kapid. Uuendusega kasvas SmartPOSTi pakiautomaadivõrk 18%.
Praegu pakiautomaatide turgu valitsevad Omniva ja SmartPost on lubanud Cleveroni uue pakiautomaatide võrgu rajamise plaanist kuuldes lubanud jätkata investeeringuid oma võrgustikku, kuid erineval arvamusel, kas ühinevad ka Cleveroni pakiautomaatide võrguga.
Uue pakiäriteenuse kontseptsiooniga alustav Parcelfellows lubab Eestist välismaale pakisaatmise muuta kuni 80% odavamaks. Eesti suuremad pakivedajad Omniva ja Itella SmartPOST suhtuvad hinnalubadusse skeptiliselt ja kinnitavad, et nende hinnakirjad jäävad muutumatuks.
Kui Eestis kasvab pakiturg ligikaudu kuni paarkümmend protsenti aastas, siis kordades suuremal Hiina turul kasvab e-kaubandus 50% aastas, mis annab Omniva juhatuse esimehe Aavo Kärmase sõnul ühisfirmale Hiina kullerfirmaga väga suure potentsiaali ja prognoose tuleb pidevalt üle vaadata.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.