Peaminister Taavi Rõivas osales Eesti pakiautomaatide tootja Cleveroni ja USA suurkorporatsiooni Bell & Howelli vahelise koostööprojekti avaüritusel. Projekti raames plaanivad ettevõtted tuua Ameerika Ühendriikides turule kuni 15 000 Cleveroni uuenduslikku pakirobotit.

- Cleveron esitles peaministri abiga Ameerikas uut pakirobotit.
- Foto: Tauno Tõhk
"Pakilogistika ekspert Cleveron on oma tarkade pakirobotitega parim näide Eestis loodud nutikate tehnoloogiate ekspordist maailma," ütles peaminister Rõivas esitlusel. Tema sõnul saab see, et kaks ettevõtet on seadnud eesmärgi teha revolutsiooni USA postipakkide turul, Eesti majandusele vaid kasuks tulla.
1907. aastal loodud Bell and Howell on USA suur tehnoloogiaettevõte, mis paljude teiste tegevuste kõrval loob postifirmadele vajalikke lahendusi ning varustab postiettevõtteid kõikjal maailmas sortimisliinide ja tarkvaraga. Ettevõtte klientide hulka kuuluvad valitsusasutused, postiettevõtted, paljud maailma suurimad pangad, kindlustus-, telekommunikatsiooni- ning transpordifirmad.
Cleveron on postipakkide logistikalahendusi pakkuv ettevõte, mis tegeleb uuenduslike pakirobotite loomisega. Muuhulgas on Cleveron loonud Smartposti pakiautomaatide keti Eestis.
Cleveroni pakirobot Ameerikas

14 fotot
- Cleveroni pakirobot Ameerikas
- Foto: Tauno Tõhk
Seotud lood
Pakiautomaatide tootja Cleveron AS loob tütarfirma Collect.Net, mis rajab Eestisse Itella ja Omniva kõrval kolmanda pakiautomaatide võrgustiku ja avab esimeses järgus üle Eesti 10 pakiautomaati.
Cleveroni asutaja Arno Kütt rääkis Mainoris toimuval aastakonverentsil pakiautomaatide valmistaja plaanist rajada Eestisse avatud pakiautomaatide võrk, mida saaksid kasutada kõik logistikafirmad.
Infotehnoloogia ettevõtte Cleveron OÜ, mis teenis 2010. aastal puhaskasumit pakiautomaatide müügist 22 miljoni oli mullune aasta juhi Arno Küti sõnul väga edukas - kasvatada suudeti nii käivet kui kasumit. Ettevõtte rentaablus on suurem kui 95%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.