• 30.03.16, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Cleveron plaanib pakiautomaatide võrku kõigile logistikafirmadele

Cleveroni asutaja Arno Kütt rääkis Mainoris toimuval aastakonverentsil pakiautomaatide valmistaja plaanist rajada Eestisse avatud pakiautomaatide võrk, mida saaksid kasutada kõik logistikafirmad.
Cleveroni asutaja Arno Kütt lubab logistikafirmadele avatud pakiautomaatide võrku.
  • Cleveroni asutaja Arno Kütt lubab logistikafirmadele avatud pakiautomaatide võrku.
  • Foto: Andras Kralla
„Eestis on tegelikult kaks pakiautomaatide võrku, Omniva ja SmartPosti võrgud. Neid saab võrrelda näiteks lennufirmadega, et kui näiteks Ryanairil on oma lennujaam, siis EasyJet maandub teise lennujaama,“ rääkis Kütt. „Meie arenguplaan on teha avatud võrk, mida saaksid kasutada kõik logistikafirmad.“ Tema sõnul oleks Eestis uue infrastruktuuri loomine.
Kütt rääkis veel, et ettevõttel on plaanis arendada välja ka erinevate kliimatsoonidega pakirobotid. „See annaks võimaluse inimestel ka toitu tellida, näiteks kuskil sektsioonis on jäätis, teises jälle piim,“ selgitas ta.
„Veel arutame ettevõttes ka drooniteemat. Kui teatud aastad tagasi tuli Amazon välja teatega, et hakkab pakke droonidega vedama, siis mõtlesin, et see on PR-trikk. Nüüd tulebki välja, et droon on üks efektiivsemaid viise pakkide liigutamiseks,“ rääkis ta. „Enam pole küsimus selles, kas droonid tulevad, vaid selles, kes selle teenuse enne teisi käima suudab panna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti majandust aeglustab vähene julgus
Küsimusele, mis takistab Eesti majanduse kiiremat kasvu, vastas Kütt, et puudu jääb julgusest. „Ma arven, et ideid eestlastel jagub, aga ole mees ja vii see ellu. Saunalaval räägivad kõik, aga kui on vaja investeerida ja riske võtta, siis tõmbutakse tagasi. Ma arvan, et Eestis on puudu julgusest,“ märkis Kütt.
„Lisaks olen 25 aasta jooksul tundnud, et Eesti firmadel on väga raske koostööd teha. Kuidagi on selline suhtumine, et äkki saab teine rikkamaks kui mina. Vaidlus hakkab peale ja väga raske on ühte äri erinevate firmade vahel teha. Sellist asja ei ole, et läheme koos teisele turule,“ selgitas Kütt.

Seotud lood

Uudised
  • 25.04.16, 16:46
Eestisse rajatakse kolmas pakiautomaatide võrgustik
Pakiautomaatide tootja Cleveron AS loob tütarfirma Collect.Net, mis rajab Eestisse Itella ja Omniva kõrval kolmanda pakiautomaatide võrgustiku ja avab esimeses järgus üle Eesti 10 pakiautomaati.
Uudised
  • 24.03.16, 09:16
Cleveron esitles peaministriga Ameerikas pakirobotit
Peaminister Taavi Rõivas osales Eesti pakiautomaatide tootja Cleveroni ja USA suurkorporatsiooni Bell & Howelli vahelise koostööprojekti avaüritusel. Projekti raames plaanivad ettevõtted tuua Ameerika Ühendriikides turule kuni 15 000 Cleveroni uuenduslikku pakirobotit.
Uudised
  • 25.04.16, 17:15
Pakiautomaatide turu valitsejad Cleveroni uue võrgustiku suhtes erimeelt
Praegu pakiautomaatide turgu valitsevad Omniva ja SmartPost on lubanud Cleveroni uue pakiautomaatide võrgu rajamise plaanist kuuldes lubanud jätkata investeeringuid oma võrgustikku, kuid erineval arvamusel, kas ühinevad ka Cleveroni pakiautomaatide võrguga.
Arvamused
  • 31.03.16, 11:21
Igale eestlasele oma pakiautomaat
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kirjutab, et oleme praegu murrangu lävel, kus inimeste ostuharjumused muutuvad ning selles muutuses peavad oma töö ümber korraldama ka logistika- ja postiteenuseid pakkuvad ettevõtted.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele