Statoili juhi Kai Realo hinnangul võib peatselt Eestis toimuv kütuseaktsiisi tõus viia kuni 80% Eesti kaugvedude autodest tankima Lätti ja Leetu.

- Statoili juht Kai Realo.
- Foto: Andres Haabu
„Mootorikütuste ja Eesti riigi jaoks on ohtlik see, et aktsiiside vahe jääb Läti ja Leeduga saab olema 6 ja 10 senti. Kui me täna näeme, et inimesed Tallinnas on valmis sõitma 1 sendi pärast teise linna otsa, et paak täis panna, siis võite arvata, mida teevad 800-liitriste paakidega veoautod 10-sendise vahe korral,“ hoiatas Statoili juht Kai Realo. „Kõige negatiivsema stsenaariumi järgi leiavad 80 protsenti kaugvedajatest viisi, kuidas tankida Lätis ja Leedus. Selline tegevus mõjutab meie kui ettevõtte tulubaasi tugevalt. Kaotada nii palju ärikliente selliste maksumuudatuste tõttu ei mõju hästi,“ rääkis Realo.
Seotud lood
Transpordisektor peegeldab väga hästi eri majandusruumides ja turgudel toimuvat, kuna seda mõjutavad riigi poliitika ning majanduskeskkonna muutused nii siseturul kui ka välisturgudel. Transport ühendab Eesti tööstust ning kaubandust Euroopa ja maailma majandusega.
Statoil Fuel & Retail annab soovituse enne järgmise nädala kütusaktsiisi tõusu sõidukiomanikel kütusepaagid täis tankida ja hoiatab, et Lätiga tekkiv kütusehinna erinevus viib nii transpordifirmade kui piirialade elanike tankimised Lätti.
Lisaks Eestile tõstavad uuel aastal kütuseaktsiise mitmed riigid ka Baltikumis ja Skandinaavias. Eesti aktsiisitõus on aga kütusehinnale rängima mõjuga.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.