Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eesti kütusehinnad haaravad uuel aastal Baltiriikides kindla liidripositsiooni
Lisaks Eestile tõstavad uuel aastal kütuseaktsiise mitmed riigid ka Baltikumis ja Skandinaavias. Eesti aktsiisitõus on aga kütusehinnale rängima mõjuga.
Eesti kütuseaktsiisi tõus annab võrredles lähiriikide tõusuga kütuse hinnale kõige enam lisa.
Foto: Martin Kivimäe
Logistikauudiste korraldatud Transpordi õigushommikul rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti äriklientide müügijuht Terje Tiits, mis toimub järgmisel aastal lähiturgudel kütuseaktsiisidega ja kuidas see mõjutab kütusehindasid.
TNS Emor tutvustas Kütuseturu aastakonverentsil uuringut olukorrast kütuseturul pärast aktsiisitõuse. Ligi pooled transpordifirmadest tangivad oma autosid Eestist väljaspool.
Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisi tõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.
Statoil Fuel & Retail annab soovituse enne järgmise nädala kütusaktsiisi tõusu sõidukiomanikel kütusepaagid täis tankida ja hoiatab, et Lätiga tekkiv kütusehinna erinevus viib nii transpordifirmade kui piirialade elanike tankimised Lätti.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.