Kuigi DPD omanikfirma GeoPost katsetas edukalt droonitehnoloogiat, ei saa DPD Eesti juhi Tarmo Taela sõnul rääkida veel, et tegemist on uue kullerteenuse lahendusega. Droonide kasutamist pakkide transpordil takistab ka seadusandlus.
Praegusel hetkel ei saa veel rääkida, et projekti näol on tegemist uue kullerteenuse lahendusega, kommenteeris Tael GeoPosti drooni katsetust. „Meie jaoks on täna oluline, et testimiste käigus omandame uusi teadmisi ning arusaama valdkonnast. Oleme varmad kasutama tehnoloogia poolt pakutavaid võimalusi, arendamaks turvalisi ja töökindlaid tehnilisi lahendusi. GeoDrone projekt on üks osa sellest suunitlusest,“ ütles Tael.
Taela sõnul tahetakse olla valmis rahuldama klientide vajadusi ja kasutama droonitehnoloogiat, kui seadusandlus seda võimaldab (lendamine väljaspool piloodi nägemiskaugust, elamurajoonide kohal jm). Taela kinnitusel on praeguse seadusandluse kohaselt droonide kasutamine piiratud või suisa keelatud, eriti tihedalt asustatud piirkondades turvalisuse põhjustel. GeoPostis kaalutakse iga riigi kasutusvõimalusi eraldi kuna nõuded ning seadused on väga erinevad, ütles Tael. „Käesoleval hetkel on projekt liiga varajases staadiumis, arutlemaks konkreetseid marsruute ükskõik millises riigis,“ lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
DHL Expressi tegevdirektor Kristina Laaneotsa sõnul on veel vara rääkida pakiveol regulaarsest drooni teenusest, kuna droonid vajavad veel arendamist, et vastaksid klientide ootustele.
DPD Groupi kuuluv GeoPost on loonud droonide ohutumaks opereerimiseks uue lahenduse – drooniterminali.
Kullerfirma DPD omanik GeoPost katsetas edukalt droonitehnoloogiat.
Omnivast öeldi, et neil ei ole põhjust katsetada droone pakkide transpordil, kuna küsitav on droonide efektiivsus ja lahendamata on näiteks lennumasinalt pakkide vastuvõtmine.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.