Kullerfirma DPD omanik GeoPost katsetas edukalt droonitehnoloogiat.
La Groupe La Poste-i rahvusvaheline tütarettevõte GeoPost katsetas droonide kasutamist möödunud aasta septembris Lõuna-Prantsusmaal. Droon suutis edukalt täiesti automatiseeritult paki kohale toimetada.
GeoDrone projekti raames oli arendatud kuue elektritiiviku abil lendav troon, mis transportis 2 kilogrammise paki 1,2 km kaugusele. GeoPost pöördus drooni prototüüpi valmistamiseks Atechsys-i poole. Atechsys on Lõuna-Prantsusmaal tegutsev ettevõtete, mis on alates 2009. aastast spetsialiseerunud automatiseeritud süsteemidele. GeoPost-i ja Atechsys-i koostöö tulemusena oli võimalik arendada välja droon, mis on võimeline kohale toimetama 20 km raadiuses 4-kilogrammise paki, olenemata maastiku tüübist.
https://www.youtube.com/watch?v=1Sg0X4eGZk4&feature=youtu.be
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
DHL Expressi tegevdirektor Kristina Laaneotsa sõnul on veel vara rääkida pakiveol regulaarsest drooni teenusest, kuna droonid vajavad veel arendamist, et vastaksid klientide ootustele.
DPD Groupi kuuluv GeoPost on loonud droonide ohutumaks opereerimiseks uue lahenduse – drooniterminali.
Omnivast öeldi, et neil ei ole põhjust katsetada droone pakkide transpordil, kuna küsitav on droonide efektiivsus ja lahendamata on näiteks lennumasinalt pakkide vastuvõtmine.
Kuigi DPD omanikfirma GeoPost katsetas edukalt droonitehnoloogiat, ei saa DPD Eesti juhi Tarmo Taela sõnul rääkida veel, et tegemist on uue kullerteenuse lahendusega. Droonide kasutamist pakkide transpordil takistab ka seadusandlus.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.