Rail Baltica trassikoridor tekitab põhja-Pärnumaal pahameelt

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad ei nõustu 20. novembril Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esitatud Rail Baltica raudteeühenduse trassieelistustega  põhja-Pärnumaa osas.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad on planeerimise käigus teinud korduvaid ettepanekuid Rail Baltica trassi paigutamiseks olemasolevasse raudteekoridori. Nelja valla juhid märkisid, et augustis pakkus Pärnu maavanem lahenduse, kus trass ei poolitanud külasid ning ei läbinud Taarikõnnu loodusala. See lahendus oli leitud omavalitsuste, elanike, planeerija ja looduskaitsjate vahelise kompromisslahendusena, mille tarbeks tegid kõik osapooled järeleandmisi. „Pakutud kompromisslahendusega mitte arvestamine annab piirkonna elanikele ja omavalitsustele selge signaali, et nende arvamus ei oma planeerimiseprotsessi käigus vähimatki tähtsust,“ kirjutavad vallajuhid oma pöördumises. „Lisaks jääb arusaamatuks, et millist tähtsust omab valitsuskabineti seisukoht tervikuna, sest planeerimisseadus annab küll valitsusele võimaluse maakonnaplaneering algatada, kuid ei anna vähimatki võimalust otsustada planeeringu lahenduste üle.

Are, Tootsi, Tori ja Vändra vallad kinnitavad, et jäävad varasema seisukoha juurde, et Rail Baltica trassikoridor peab paiknema olemaoleva raudteega võimalikult ühes koridoris, mis tekitab minimaalselt kahju nii inimestele kui looduskeskkonnale. „Leiame, et Rail Balticu raudteetrassi planeerimise ja uuringute faasis peab Põhja-Pärnumaal jätkama kahe trassikoridoriga (5C ja 5D). Vabariigi Valitsuse kinnitatud trassikoridor läbib 6km ulatuses Tootsi Suursood, mis ilma uuringuid teostamata ei tohiks seada eelistust antud trassikoridorile (5C), kuna ehitamise maksumus võib kujuneda võrreldes maavanema poolt pakutud  trassikoridoriga (5D) hiljem kallimaks,“ teatasid vallajuhid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1773611
Brasiilia reaal BRL 4,18 0.0263372
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255689
Filipiinide peeso PHP 59,04 0.0254125
Hiina jüaan CNY 7,64 0.0261835
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.0259679
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.0256708
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.105307
India ruupia INR 80,51 0.0260895
Indoneesia ruupia IDR 15962,65 0.0266317
Islandi kroon ISK 134,10 -0.0223664
Jaapani jeen JPY 124,66 -0.0240597
Kanada dollar CAD 1,50 0.1873912
LAV rand ZAR 15,90 0.1593651
Lõuna-Korea vonn KRW 1270,17 -0.0495751
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.0260411
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.100421
Norra kroon NOK 9,76 0.1283025
Poola slott PLN 4,33 0.0415954
Rootsi kroon SEK 10,48 0.1242295
Rumeenia leu RON 4,74 0.0443665
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0457247
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.228467
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0264504
Taani kroon DKK 7,46 -0.0201083
Tai baht THB 35,30 0.0586735
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.1326622
Türgi liir TRY 5,95 0.0168115
Ukraina grivna UAH 30,71 0.0267065
Ungari forint HUF 317,91 0.0881529
USA dollar USD 1,13 -0.0354202
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1095357
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,79 0.0266141

Valdkonna töökuulutused