Venemaa on teinud ettepaneku vähendada järgmisest aastast Venemaale sõiduks kehtivate CEMT veolubade arvu neli korda.
Venemaa transpordiminister on saatnud Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) peasekretärile kirja, milles teatab plaanist vähendada tulevast aastast Venemaal kehtivate CEMT veolubade baaskvooti, vahendab Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). Baaskvoot väheneb Venemaa ettepaneku kohaselt 16-le. Kuna praegu on baaskvoot 67, siis tähendaks Venemaa plaani realiseerumine, et Venemaal kehtivate CEMT veolubade arv väheneb üle nelja korra. Kui näiteks EURO V kategooria lubade puhul on praegu maksimaalne lubade arv 670 (koefitsient 10 ehk 67 x 10 = 670), siis järgmisest aastast oleks see 160 (16 x 10).
Venemaa otsus on olulisel määral tingitud Leipzigi ministrite kohtumisel Türgi ministri välja öeldud seisukohast, et Türgi võib kaaluda CEMT veolubade süsteemist väljaastumist. Samuti rõhutatakse, et Vene Transpordiministeerium on mures praeguse CEMT veolubade süsteemi olukorra pärast eelkõige seal kehtivate territoriaalsete ja kasutuspõhiste piirangute tõttu. Vaatamata kõigile jõupingutustele ei ole ükski piiranguid rakendav riik olnud nõus nendest piirangutest loobuma.
Küsimus on päevakorras septembris toimuval töögrupi nõupidamisel ja lõplikud otsused täiendavate piirangute kohta selguvad pärast seda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Venemaa soov vähendada CEMT veolubasid toob kolmandatest riikidest Venemaale kaupu vedanud vedajatele kaasa lisakulusid.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.