• 14.02.14, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoliisija on üle 45aastane mees

Eestis soetavad sõidukeid liisinguga peamiselt üle 45aastased mehed, kelle sissetulek jääb vahemikku 500-1500 eurot kuus.
Swedbanki Balti riikide liisinguandmete analüüs näitas, et Eesti autoliisija erineb Läti ja Leedu liisingu omajast vanuse ja sissetuleku suuruse poolest.
Analüüsi kohaselt oli mullu Eestis sõiduki liisinutest suurema osakaaluga üle 45aastased, kes moodustasid kõikidest sõidukite liisijatest rohkem kui kolmandiku. „Eesti sõiduki liisija on mõnevõrra vanem kui Lätis ja Leedus. Üle 45 aastaste klientide osakaal uues müügis on Lätis ja Leedus ligi poole väiksem,“ märkis Swedbanki erakliendi liisingu osakonnajuhataja Tarmo Ulla. „Leedus soetab uue auto tavaliselt üle 35aastane ja kasutatud sõiduki 26-40aastane. Lätis on Eestiga võrreldes rohkem 26-35aastaseid autoliisijaid.“
Balti turgude vanuselise koosseisu erinevus ilmneb tema sõnul ka selles, et nii Eesti kui Läti autoliisijate seas on ka alla 26aastaseid, samas kui Leedus selles vanuserühmas liisijaid praktiliselt ei olnudki. Eelmisel aastal kasvas Eestis ja Lätis enim üle 45aastaste ostjate osakaal, samas kui Leedus oli suurima kasvuga 36-40aastaste ostjate osakaal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soojaotuses oli valdav osa eelmisel aastal Eestis liisinguga sõiduki soetanutest mehed, kes moodustasid 70% kõikidest liisijatest. „Samas ilmnes, et võrreldes teiste Balti riikidega on Eestis uusi autosid liisinud keskmisest veidi enam naisi ehk 35%,“ märkis Ulla.
Erinevused ilmnesid riigiti ka uue auto liisinud inimeste kuusissetulekutes. „Kui Eesti uue auto liisija sissetulek jäi mullu üle pooltel juhtudel 500-1500 euro piiresse, siis Läti ja Leedu autoliisijate sissetulek oli enamasti suurem,“ ütles Ulla. Lätis oli uue auto soetanud klientidest üle pooltel sissetulek 1000–2500 eurot. Leedus oli suurem hulk ehk kolmandik uute autode soetajaid üle 2500eurose sissetulekuga.
Eesti autoliisijate seas suureneb kõrgema sissetulekuga inimeste osakaal, nähtus analüüsist. „Mullu kasvas meil enim üle 1500eurose sissetulekuga uue auto soetanute arv. Sama tendents ilmnes ka Läti liisinguturul, kus uue sõiduki soetanute seas kasvas kõrgema sissetulekuga klientide osakaal ning vähenes viiendiku võrra 500-1000 eurot kuus saavate klientide osakaal,“ selgitas Ulla.
Tema sõnul sõltub sõidukieelistus kliendi sissetuleku suurusest. „Möödunud aastal kasvas igas riigis ka kallimasse varagruppi kuuluvate sõidukite liisimise osakaal. Leedus kasvas poole võrra, Lätis üle viiendiku ja Eestis veidi üle kümne protsendi maasturite ja sportautode liisimine,“ lausus ta.

Seotud lood

Uudised
  • 14.02.14, 10:57
Konkurents seab keskklassi autode hinnatõusule piirid
Autosektori tippjuhid näevad tänavu autohindade mõõdukat kasvu, mis keskklassi sõidukite puhul on vaid veidi kõrgem aastainflatsioonist.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele