AS Rimi Eesti Food on alates märtsist katsetanud uut tsentraalset planeerimis- ja varustamistarkvara. Ettevõtte tarneahela juht Allar Kahju tutvustab tulemusi Äripäeva Logistika klubis.
Alates märtsist kolmes poes testimisel oleva tarkvara abil on planeeritud optimaalseid kaubakoguseid ja kavandatud kampaaniakoguseid. Kahju kinnitusel on seeläbi muutunud laotöö ja jaotuslogistika efektiivsemaks ning paranenud kaupade saadavus, ringluskiirus ning vähenenud mahakandmine. Ta toob näite, kuidas uue tarkvara abil on jälgitud ühe kaupluse külmletis toodete saadavust. Saadud info põhjal ja tarkvara abil on optimeeritud tellimuste koguseid, mille tulemusena on jälgitavas külmletis kaupade saadavus tõusnud peaaegu 100 protsendini, samas ei ole kasvanud realiseerimistähtaja ületanud toodete mahakandmised.
Efektiivsemaks on muutunud ka kampaaniate planeerimine. Kui varem toimus planeerimine peamiselt võttes aluseks eelnevate sarnaste kampaaniate võrreldavate toodete müüke siis nüüd on lisaks võimalik arvestada palju rohkem erinevaid mõjureid (halo effect, kannibaliseerimise efekt, hinnaelastsus, hooaja mõju jms). Selline planeerimise täpsus võimaldab võtta suuremaid riske ning saata suurem kogus kauplustesse vahetult enne kampaania algust. Taoline korraldus on efektiivsem nii laole, kus on võimalik korraga valmis komplekteerida rohkem kaupa kui ka kauplustele, kes saavad kampaania kauba ühe korraga vastu võtta. Eraldi käsitlemine toimub tarkvara abil ka toodetele, millel on väga väike realiseerimisaeg.
Kahju väitel on tegemist Eestis uudse lahendusega ja analoogset tarkvara ei ole siin veel kasutusele võetud. Küll on aga ka teised jaeketid sarnaseid lahendusi otsimas ja välja valimas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks räägib klubis Rimile logistikateenust osutava OÜ HAVI Logistics juht Roger Allas uuendustest Rimi kesklao töös, mis on võimaldanud tõsta sisemise tarneahela ja logistikakorralduse efektiivsust. Lähemalt saab Rimi kesklao tööga tutvuda ekskursiooni käigus.
Tänaseks on Rimis toimuva Logistika klubi „Tarneahela efektiivsuse tõstmine – Rimi Eesti kogemus“ kõik osalused juba välja müüdud.
Osalejad:
Aivo Tamm, Smarten Logistics
Andri Jõema, NordnetAndrus Nilisk, EstoverElmer Maas, Via 3LIvar Feldmann, Prisma PeremarketJaana Pikalev, Smarten LogisticsKatrin Riisalu, Statoil Fuel & Retail EestiKristiina Treu, TridensLauri Latt, Via 3LLeho Leppik, Viciunai BalticMadis Suiste, Tartu Tarbijate KooperatiivMait Kutser, InfotarkMarek Aigro, Prisma PeremarketMargus Vetka, EstoverMart Liibert, Jungent EstoniaMerike Kaesveld, JYSK Linnen'n FurnitureOtt Sarv, SelverPriit Robas, AB GruppRene Varrik, Rhumveld BalticSiim Vahter, VipexUrmas Tannenberg, Prisma PeremarketValdek Kamp, Kodupaber
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.