Konsultatsioonifirma G.P.Wild mulluse uuringu kohaselt tõid kruiisituristid Tallinnale ja lähiümbruse majandusele kokku 51 miljonit eurot.
G.P.Wild arvutas OECD metoodikale tuginedes küsitlustulemuste põhjal välja kruiisireisijate panuse Eesti majandusse. Eelmisel aastal kulutasid reisijad ja laevameeskonna liikmed Tallinnas arvestuslikult 26,4 miljonit eurot ja seeläbi loodi otseselt 177 töökohta. Koos kaudse mõjuga toovad kruiisireisijad Eesti majandusse ligi 51 miljonit eurot ja mõjutavad kokku 365 töökohta, mille kogu tööjõukulu on üheksa miljonit eurot.
Reisijate ja meeskonnaliikmete otseste kulutuste kogusummast moodustab turismifirmadele ekskursioonide eest tasutav raha arvestuslikult 12,1 miljonit eurot, Tallinna poodidest osteti kaupa 10 miljoni euro eest.
Kruiisiturismi konsultatsioonifirma G.P. Wild korraldab uuringuid Euroopa Kruiisifirmade Liidu (ECC) tellimusel igal aastal. Tallinnas küsitleti juunist septembrini kümne kruiisilaeva reisijaid ja meeskonnaliikmeid. Kokku vastas küsitlusele 2923 reisijat ning 761 meeskonnaliiget.
Eelmisel aastal külastas Tallinna 440 000 kruiisireisijat 294 laevaga. Tänavu prognoosib Tallinna Sadam reisijate arvuks 480 000, eeldatavalt külastab Tallinna 330 kruiisilaeva.
Üha kasvavat kruiisireisijate huvi silmas pidades kuulutas Tallinna Sadam välja uue kruiisikai ehitushanke. Kai valmib 2014. aasta kruiisihooajaks. Senise, 2004. aastal valminud 339 meetri pikkuse kai kõrvale rajatav 420 meetri pikkune kruiisikai loob võimalused ka senistest suuremate laevade vastuvõtuks.
Seotud lood
Tallinna sadam keeldus ettepanekust maskta linnale 50% kruiisturistidelt võetavast tasust.
30. aprillil algab Tallinna Vanasadamas tänavune kruiisihooaeg, mille jooksul külastab Tallinnat 485 000 reisijat.
AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.
Saaremaa tänavune kruiisihooaeg saab alguse laupäeval, 16.mail kui Saaremaa sadamat külastab esimene kruiisilaev „Saga Sapphire“.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.