Autor: Tanel Raig • 3. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Sadam valis välja kruiiskai ehitaja

AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.

Kuni 340 m pikkuseid ja 42 m laiuseid ning kuni 9 m süvisega kruiisilaevade vastuvõtmist võimaldava 421 m kai valmimistähtaeg on 1. mai 2014.

Vanasadama uue kruiisikai ehitushankele esitati kokku kuus pakkumist, mille hinnavahemik oli 9,81-12,45 miljonit eurot. Pakkumised esitasid lisaks hüdrotehnilisi objekte ehitavale BMGS Eesti filiaalile Nordecon AS, OÜ Astlanda Ehitus, ASi Merko Infra, ASi Merko Ehitus Eesti ja Inseneriehituse ASi konsortsium, KMG Inseneriehituse ASi ja Per Aarsleff ASi konsortsium ning ASi Maru Ehitus, ASi LNK Industries ja ASi Latvijas Tilti konsortsium.

Investeering uude kruiisikaisse on tingitud aasta-aastalt kasvavast nõudlusest Tallinna kui kruiisisihtkoha järele ja üha suuremate kruiisilaevade eelistamisest reisifirmade poolt, teatas Tallinna Sadam.

Tallinna Sadama prognooside kohaselt jõuab Tallinna külastavate kruiisireisijate arv juba uue kruiisikai valmimise hooajal ehk 2014. aastal poole miljoni inimeseni. Tänavu ootab Tallinna Sadam 485 000 kruiisireisijat, eelmisel aastal külastas Tallinna 440 000 kruiisireisijat.

Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja sügavusega maapinnast 11 meetrit . Ehitaja paigaldab kaile sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustuse ning navigatsioonimärgistuse. Samuti saab kai elektrivarustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.

Ehitustööde käigus kavandatud merepõhja süvendustööde maht on hinnanguliselt 12 300 kuupmeetrit.

Vanasadama esimene, spetsiaalselt kruiisilaevade vastuvõtmiseks ehitatud 339 meetri pikkune kai valmis 2004. aasta kevadel, makstes toona üle 80 miljoni krooni ehk üle 5,1 miljoni euro.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077