Tallinn on üks kolmest linnast, millel on Läänemere kesksadamana võimalik saada Euroopa Liidult toetust merekiirtee loomiseks. Lisaks Tallinnale osalevad projektis, mille eesmärgiks on edendada keskkonnasõbralikku ühendvedu, veel ka Göteborg ja Århus.
Kolme linna sadamad on koostanud merekiirteede projekti “Läänemere põhi- ja kõrvalsadamad”, millele on ette nähtud Euroopa Liidu poolne kaasrahastamine. Projekti raames saadakse Euroopa Liidult kuni 2013. aasta detsembrini ligikaudu 25 miljonit eurot.
Projekti põhieesmärk on soodustada piirkonnas tõhusat, keskkonnasõbralikku ja tulemuslikku ühendvedu ning parandada juurdepääsu turgudele. See suurendab kaubandus- ja majanduskasvu võimalusi ning tõstab meritsi toimuva kaubaveo voogude mahtu, mis omakorda tõhustab sadamate kasvu ja muudab üksikriigid konkurentsivõimelisemaks.
Projekt on kooskõlas Euroopa Liidu piirkondliku Läänemere-strateegiaga. Läänemere majandustsooni laienemise ja üha kasvava koostöö tõttu Kaug-Idaga on vaja välja arendada piirkonna kesksadamad, mis suudaksid käidelda praeguseid ja tulevasi kaubamahte ja reisijatevedu. Selleks tuleb peale üksiksadamate väljaehitamise luua Århusi ja Göteborgi kesksadamate ja neid varustavate kogu Läänemere piirkonna sadamate süsteem ning hõlbustada nendevahelist tihedat lõimumist, koostööd ja koordineerimist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.