Jaana Pikalev • 2. september 2011
Jaga lugu:

Õpetlik kogemus: untsu läinud logistikapartneri vahetus

Aldermani Metall OÜ tellib transpordi ja logistikateenuseid reeglina tuntud ja hinnatud ettevõtetelt, kuid viimased saadetised, mis on olnud suuremate ja väiksemate transpordikahjustustega, panid ettevõtte juhi Toomas Silla mõtlema, keda tegelikult partneriks valida.

Niivõrd dramaatilisi intsidente osakonteinerite veol nagu viimaste saadetistega, pole Sild enda sõnul varem näinud. Kaubad on küll olnud varemgi vähemal määral kahjustunud, kuid mitte nii lohakalt käsitletud, nagu ettevõtte juht näitab piltidelt, mis on tehtud viimasest saadetisest enne kauba mahalaadimist konteineris. Fotodel on näha, et pakid, mille otstel on kenasti püstsuunda tähistavad nooled ja pitsid, on hoopis külili keeratud ning neile on peale pressitud muud kaupa, mis omakorda on pakendi küljed sisse vajutanud.

"Tegemist on Hiina-poolse agendi transporditööliste hooletuse ja ükskõiksusega: peab olema täiesti pime või juhm, et pits külili keerata ning talle muu kaup kukile laduda," on Sild kahjustada saanud kauba kättesaamisest nördinud.

Partner olgu usaldusväärne. Eelnevalt saabusid ettevõttele juunis räsitud oleku ja lõhutud pakenditega ATV-d ja juulis üks klaastrepp, mille käsipuu oli raske mehhanismiga üle sõitmisest põhjalikult muljutud. "Seetõttu lasin logistikafirmal teha viimasest saadetisest fotod veel enne kauba meile toimetamist," rääkis Sild. Ta lisas, et logistikafirma väitel pidavatki see olema osakonteinerite saabumisel tavapärane praktika, et konteinerisse topitakse nii palju kaupa kui vähegi mahub ja kaubad saavad kahjustusi. "See on õpetlik kogemus neile, kes alles plaanivad kauba importimisega algust teha, kuid ei oska transpordiriske veel hinnata, kui ka neile, kes kaaluvad olemasoleva logistikapartneri vahetust. Sobiva ja usaldusväärse partneri leidmine säästab hulgaliselt aega, raha ja närve - pole kahjunõuete esitamist ja kindlustusseltsidega suhtlemist," lausus Sild.

ASi DHL Estonia rahvusvahelise kaubaveo osakonna esindaja ütles Äripäevale, et nii täis- kui ka osakonteinerite veol kahjustuste vältimiseks on esmalt kõige olulisem transpordipakendi valik, mille eest vastutab kaubasaatja. Erapooletuna Alderman Metalli juhtumit hinnates ütles logistikafirma esindaja, et on kahetsusväärne, et kaubakäsitlejad on eiranud pakendi markeeringuid, kuid eelkõige soovitas ta valida konteinerveoks tugevama pakendi.

Tasub teada    3 nippi, kuidas kaupa kahjustumise eest kaitsta ning rikkumine tuvastada

    1. Kahjustuste süüdlaste väljaselgitamisel on abiks tehasest enne kauba väljasaatmist tehtud fotod - kui kaup on ikka korralikult pakitud, siis on transpordifirmal vähem võimalusi süüd saatjale veeretada.    2. Väärtuslikumad saadetised tasub lasta vineerseintega kastidesse pakkida, raskema (üle 100kg) kauba pakend võiks olla vinkelrauast raamiga. Siis on kaup paremini juhuslike intsidentide eest kaitstud.    3. Tehasest täiskonteinerite saatmisel on ohud oluliselt väiksemad - tehas pakib oma kauba ise ja teeb seda reeglina hästi.

Usaldusväärse partner põhjaliku taustauuringu tulemusel

Logistikapartneri valimisel on kõige tähtsam kriteerium usaldusväärsus. Alles seejärel tuleb hind, tarneaeg jne. Heast hinnast pole kasu, kui kaup saabub rikutuna või planeeritust nädalaid hiljem. Usaldusväärse partneri leidmine on põhjaliku kodutöö ja ka hea õnne küsimus: kodutöö taustauuringu ja referentside küsimise mõttes - aga äpardusi võib juhtuda ka parimates peredes. Sel juhul on oluline, et transpordifirma oma viga tunnistaks ja annaks endast parima tagajärgedega võimalikult valutuks toimetulekuks.

 

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee