Eesti reisibussifirmades avastas politsei kõige enam probleeme töö- ja puhkeajaseaduse rikkumistega. Transporditöötajate ametiühingu juhi Peep Petersoni sõnul vajaks transport järelevalveorganit.
Juuli viimase nädala jooksul pöörasid Eesti politseinikud liiklusjärelevalve käigus tähelepanu reisibussidele. Selgus, et olukord on paranenud, kuid rikkujaid siiski tabati, vahendasid ERRi raadiouudised.
Transpordi ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul oli majandussurutise aeg see, mis viis tingimused alla. "Nüüd on natukene olukord taastunud, kuid tingimused on jäänud samasuguseks. Kuigi tööd tehakse rohkem ja mahud kasvavad, siis tingimused on endiselt masuaja tasemel ning tulemuseks on see, et juhid ei pea vastu ja sõidavad kraavi," rääkis ta.
Ametiühingu soov tekitada transpordi järelevalve organ, nagu on mitmel pool Euroopas olemas, ning mis tegeleb ja jälgib põhjalikult ja saavutab selle, et reegleid järgitakse. Petersoni sõnul on sama ettepanekuga pöördutud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole, kuid sealt on tulnud tagasisede, et olukord on väga hea ja mingeid muutusi ei kavandata
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eelmisel nädalal pöörasid kogu Euroopa politseinikud liiklusjärelevalve käigus rohkem tähelepanu reisibussidele. Eestis kontrolliti ligi 150 bussi ning valdavalt olid avastatud rikkumised seotud juhtide töö- ja puhkeajaga.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.