Eelmisel nädalal pöörasid kogu Euroopa politseinikud liiklusjärelevalve käigus rohkem tähelepanu reisibussidele. Eestis kontrolliti ligi 150 bussi ning valdavalt olid avastatud rikkumised seotud juhtide töö- ja puhkeajaga.
Juuli viimase nädala jooksul kontrollis politsei Eestis kokku 141 bussijuhti. Avastati üks alkoholi tarvitanud bussijuht, viis bussijuhti olid läinud üle lubatud töö- ja puhkeajast ning seitsmel juhul oli probleeme sõidumeeriku kasutamisega. Tehnilisi probleeme oli kahel bussil ning neist ühel keelati ka edasisõit.
PPA korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänaku sõnul on reisijate veo puhul tõsiselt ohtlikud nii juhi terviseseisundiga seotud rikkumised kui ka bussi kehv tehniline seisund. „Ühelt poolt vastutab juht kõigi reisijate elu ja tervise eest, teiselt poolt on buss oma suuruse ja massi tõttu liikluses suurema ohu allikaks. Kahjuks on selle aastal juhtunud ka liiklusõnnetusi, mille ainsaks osaliseks on reisijaid vedav buss ning selliste õnnetuste tagajärjed võivad olla juba väga traagilised,“ ütles Tänak.
Möödunud aastal kontrolliti sarnase teemanädala käigus kogu Euroopas ligi 35 000 bussi ning avastati veidi enam kui 8500 rikkumist. Üle-euroopalises kokkuvõttes joonistus kõige suurema probleemina välja turvavarustuse kasutamine. Eestis kontrolliti toona 224 bussi ning ka siis oli kõige enam sõidu- ja puhkeajaga seotud rikkumisi, mida oli kokku 24.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti reisibussifirmades avastas politsei kõige enam probleeme töö- ja puhkeajaseaduse rikkumistega. Transporditöötajate ametiühingu juhi Peep Petersoni sõnul vajaks transport järelevalveorganit.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.