Autor: Rivo Sarapik • 4. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Post: iga viies pakk hakkab automaati läbima

Eesti Post usub,et  tulevaks aastaks ca 20% nende pakimahust liigub läbi pakiautomaatide.

Postipakiautomaatide paigaldamist alustanud Eesti Post loodab, et veel tänavu edastavad nad uutes pakikappides üle 100 000 saadetise ning tuleval aastal tervelt viiendik mahust liigub läbi pakiautomaatide.

Pikemalt rääkis Logistikauudistele uuest ärist Eesti Posti logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel:

Millised eesmärgid olete pakiautomaadiärile seadnud aasta lõpuks ning pikemaks ajaks? Meie eesmärk on 2011. aastal läbi pakiautomaatide võrgu edastada üle 100 000 saadetise, 2012. aastal näeme, et ligi 20% kogu meie pakimahust liigub läbi pakiautomaatide. (Eelmisel aastal oli Eesti Posti pakimaht ligi 1,5 saadetist.) Meie plaan on kindlustada oma positsioon turuliidrina pakiäris. 

SmartPOSTi võrgu välja töötaja on Eesti Posti pakiautomaadiäri edu suhtes skeptiline. Kuidas seda kriitikat kommenteerite? Milliste võtetega teenuse edukalt lansseerite?

See, et konkurent mures on näitab, et teeme õiget asja. Meil on heameel, et saame oma klientidele pakkuda kõiki saatmis- ja väljastuskanaleid - pakiautomaat, postkontor ja kuller. Konkurents on tervitatav ja edasiviiv jõud. Meie 428 väljastus- ja saatmispunkti üle Eesti on kindel eelis. Ja ärgem unustagem, et Eesti Post on ikka Eesti enda ettevõte, SmartPost kuulub Soome postifirmale Itella. Usun, et paljud meie kliendid eelistavad eestimaist.

Millises staadiumis on pakiautomaatide äriga välismaale laienemine?

Töö selles suunas käib vastavalt ettevõtte strateegiale. Baltikumi strateegia on paigas, räägime sellest täpsemalt kui on õige aeg.

Eesti Postil otsis pakiautomaatide äri juhtimiseks mõni aeg tagasi inimest. Kuidas see konkurss lõppes? Kes pakiautomaatide teemaga postifirmas tegeleb?Konkurss lõppes edukalt, inimene on ametis ja aktiivselt selle suunaga töötamas. Baltikumi suuna logistika ärijuht on Joona Saluveer.

Pakiautomaatide teemaga tegelevad ettevõttes veel ka mitmete teiste struktuuriüksuste töötajad, kuna teenuse lansseerimine eeldab nii riistvara hankimist, asukohtade valikut, tarkvara arendust  kui ka müüki ja turundust. 

Automaadid hakkavad teate kohaselt tööle augusti lõpus. Kas see tähendab, et teenus on augusti lõpuks 100% kasutusvalmis? Millal saab teenuse detailidega - hinnakirjad, tingimused tutvuda?Kõik automaadid alustavad üheaegselt tööd augusti teises pooles. Kui pakiautomaadid on lansseeritud, tähendab see seda, et kõiki lubatud kanaleid pidi saab pakke saata ja vastu võtta, kuid kindlasti täiendame vastavalt vajadusele teenuse tingimusi ka pärast pakiautomaatide käivitumist.  Hinnakirjad, tingimused on kättesaadavad vahetult enne seda.  Võin kinnitada, et pakiautomaadist paki saatmine on kõige soodsam viis riigisiseseks paki edastamiseks.

Milliste e-kaubamajade ja postimüügikataloogidega lepingud sõlmisite?

Lepingud on sõlmitud või sõlmimisel kõigi suuremate postimüügikataloogidega ja e-poodidega, kellele pakiautomaadi teenus protsessiliselt sobib. Tagasiside neilt uue pakiautomaatide võrgu turuletoomise suhtes on olnud väga positiivne. Näiteks on meie partnerid Rahva Raamat, Plantex, Halens, Celbes, Otto, BonBrix.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077