Täna annab Siemens Riigi Kinnisvara AS-ile üle vastvalminud Koidula piirijaama kaasaegse rongide liikumise jälgimise- ja turvangusüsteemi. Tänu uutele süsteemidele muutub rongide liikumise jälgimine ja jaamatöö juhtimine kaasaegseks.
Koidula on Kagu-Eesti uus ja modernne raudteepiiripunkt, mis võimaldab suurendada läbilaskevõimet ning üle piiri veetavate kaupade sortimenti, samuti avab võimaluse uute kaubaveosuundade tekkeks. Ajavahemikus 2009 – 2011 teostas Siemens Koidula raudteepiirijaama elektroonilise tsentralisatsiooni projekteerimis- ja ehitustööd. Turvalisuse tagamiseks on kasutusel maksimaalne ohutuse tase SIL-4.
„Kaasaegne juhtimissüsteem võimaldab välistada inimfaktorist tulenevate vigade tagajärjel võimalike ohtlike olukordade tekkimise, ka vajab süsteem oluliselt vähem ruumi ning võimaldab vähendada ekspluatatsiooni- ja hooldekulusid. Samuti on oluline süsteemi komponentide diagnostika, et võimalike süsteemi komponentide rikete puhul oleks liiklusprotsessi häireteta juhtimine tagatud“ kommenteeris Tiit Männiksaar Siemens Osakeyhtiö Eesti Filiaali transpordisüsteemide divisjoni juht. „Kasutades arvutipõhist lahendust saab dispetšer Tallinnas juhtida rongide liikumist Koidula jaamas“ lisas Männiksaar.
Projekti teostamise käigus paigaldati 43 seadmete kappi ja 130 km kaableid. Projekt teostati Siemens ja OÜ Corle ühistööna.
Seotud lood
Koidula piirijaam avati rongiliikluseks Valga-Petseri suunal.
Koidula piirijaama ja selle ümbruse raudteeosa on nüüd valminud ning oluline transpordi sõlmpunkt kõikides suundades rongiliikluseks avatud, vahendas ERR.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.