Koidula piirijaama ja selle ümbruse raudteeosa on nüüd valminud ning oluline transpordi sõlmpunkt kõikides suundades rongiliikluseks avatud, vahendas ERR.
Veel paar tundi enne planeeritavat Tartu-suunalist kaubarongide liikluse algust käis vilgas ehitustegevus Koidula-Tartu uue raudteeharu ühendamise kohas senise Petseri suunalisega raudteega.
"Selles mõttes on väga ajalooline hetk, sest üle paarikümne aasta on Eesti Vabariigi piires Kagu-Eesti raudteekolmnurk ühendatud ja loodud kõik võimalused nii kauba- kui reisirongiliikluse arendamiseks siinkandis," rääkis Riigi Kinnisvara ASi Koidula projekti direktor Urmas Leinfeld.
Keskpäeva paiku Koidulast lubatud esimest rongi tuli oodata pea kaks tundi, sest esimene rong lähenes vana ja uue raudtee ühenduskohale üsna aeglaselt, kuna värskelt mahapandud raudteelõigul kehtis kiirusepiirang 15 kilomeetrit tunnis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järgmised rongid võisid sõita juba 40ga, kuni juunis raudtee päris kihutamisvalmis saab, juuliks saab piirijaam lõplikult valmis.
Seotud lood
Täna annab Siemens Riigi Kinnisvara AS-ile üle vastvalminud Koidula piirijaama kaasaegse rongide liikumise jälgimise- ja turvangusüsteemi. Tänu uutele süsteemidele muutub rongide liikumise jälgimine ja jaamatöö juhtimine kaasaegseks.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.