Koidula piirijaam avati rongiliikluseks Valga-Petseri suunal.
20. mail alustati Põlvamaal Värska vallas ligi kuue kilomeetri pikkuse Tartu-Petseri raudtee peatee ülesvõtmist. Raudteesõrestik eemaldatakse Eesti-Vene kontrolljoone ja endise Kliima raudteepeatuse vahelisel lõigul.
Kuni 24. maini kestvate demonteerimistööde järel luuakse võimalused, et Riigi Kinnisvara AS saab ühendada valmiva 10 rööpapaariga piirijaama infrastruktuuri Orava-Tartu suunaga, milleks on juba rajatud nelja kilomeetri pikkune raudteelõik.
Tööde ajaks avati Koidula piirijaam rongiliiklusele Valga-Petseri suunal. Esimene rong saabub mööda uut Tartu-Petseri raudtee peateed piirijaama eeldatavalt 26. mai õhtul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koidula projekti direktori Urmas Leinfeldi sõnul on Lõuna-Eesti „sajandi ehitusobjektil“ alanud väga oluline ja vastutusrikas nädal. „26. mai pealelõunal toimub otsustav läbimurre – ühendatakse lõpuks Kagu-Eesti raudteekolmnurk ning Koidula piirijaam ühendatakse Tartu suunaga,“ selgitas Leinfeld.
Põlvamaal Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala suurus on ligi 100 hektarit. Tegemist on Eesti ühe suurima infrastruktuurikompleksi rajamisega, mille maksumus on ligi 70 miljonit eurot ning mis valmib lõplikult tänavu juulis.
Seotud lood
Täna annab Siemens Riigi Kinnisvara AS-ile üle vastvalminud Koidula piirijaama kaasaegse rongide liikumise jälgimise- ja turvangusüsteemi. Tänu uutele süsteemidele muutub rongide liikumise jälgimine ja jaamatöö juhtimine kaasaegseks.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.