Kui Eestis prognoositakse tänavu kolmandiku võrra enam uusi autosid müüa, siis Euroopa Liidus tõmbab müük tuure tagasi. Liidus müüdavad 13 miljonit uut autot näitavad mullusega võrreldes 0,5% langust.
Langust veavad eest kriisis riigid - Kreeka, Portugal ja Hispaania, kus müüakse vastavalt 11,7, 16,7 ja 10% vähem uusi sõidukeid, vahendas Baltic Course.
Soomes, Saksamaal ja Hollandis kerkib näitaja vastavalt 10,3; 9,5; 6,7%.
Eestile prognoositakse tänavu 33,3% müügikasvu ehk 12 000 uue auto müüki. Meist suurem hüpe peaks tulema lõunanaabrite juures, 42% võrra. Leedu automüük peaks kosuma 13% võrra.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Suur kasv tuleb Lätis möödunud aastal 90% võrra kukkunud tulemustest, tänavu esimeses kvartalis kasvas seal müük juba 100% võrra.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vaatamata automüügi ligi 110protsendilisele kasvule tänavu veebruaris on autode müük endiselt 2002. aasta tasemel, kommenteeris Saksa Auto juhatuse liige Jussi Pärnpuu värsket uute autode müügistatistikat.
Nordea Liisingu juhatuse esimehe Silver Kuusi prognoosil kasvab Eestis tänavu uute sõiduautode 12 000 uue sõidukini. Buumiaastate tasemeni jõudmine võib aga võtta kuni viis aastat.
Aprillis jätkus uute autode müügi kiire kasv Eestis - uusi sõiduautosid müüdi kaks, tarbeautosid kaks ja pool korda enam.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.