Vaatamata automüügi ligi 110protsendilisele kasvule tänavu veebruaris on autode müük endiselt 2002. aasta tasemel, kommenteeris Saksa Auto juhatuse liige Jussi Pärnpuu värsket uute autode müügistatistikat.
Euroopa automüüjate statistika kohaselt kasvas uute autode müük kolmes Balti riigis teistest liidu riikidest veebruaris tunduvalt rohkem, ulatudes erandlikult üle 100% piiri. Kuivõrd Saksamaa ja Prantsusmaa kasvatasid oma müüki mõneteist protsendi võrra ja samuti suuremate autoostjate Itaalia, Hispaania ja Suurbritannia müüginumber tegi aastaga tagasikäigu, jäi Euroliidu keskmine kasv 0,9 protsendile.
"Baas, kust see kasvas, oli ka nii väike, et pole mingi ime," kommenteeris Pärnpuu Balti riikide automüügitulemusi. "Siin on vaja vaadata, mitu autot müüdi, mitte protsente."
Koguseliselt müüdi Eestis tänavu veebruaris 870, Lätis 535 ja Leedus 925 uut sõidukit. Siiski näitavad numbrid, et uute autode müük hakkab vaikselt taastuma, märkis Pärnpuu. Aasta kokkuvõttes jääb uute autode müük samuti 2002. aasta tasemele, arvas Pärnpuu.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete liidu juht Jaak Uudla selgitas veebruaris rohkem kui kahekordistunud uute autode müüki pankade sooviga autoliisingusse taas raha paigutada. "No baas oli paari-kolme aasta taguse müügiga võrreldes väga madal, seetõttu pidigi müük kasvama," sõnas Uudla.
"Eks see tähendab aga ka seda, et liisingufirmad on hakanud jälle oste finantseerima. Vahepeal põlati ka väga head pakkumised ära, kuid nüüd tehakse rohkem positiivseid otsuseid." Uudla lisas, et aasta kokkuvõttes kujuneb uute autode müügikasvuks tänavu ilmselt 15–20%. Seega jääb koguseline müük selle sajandi algusaastatesse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Eestis prognoositakse tänavu kolmandiku võrra enam uusi autosid müüa, siis Euroopa Liidus tõmbab müük tuure tagasi. Liidus müüdavad 13 miljonit uut autot näitavad mullusega võrreldes 0,5% langust.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.