Põllumajandusminister Helir-Valdor Seederi sõnul ei hakka erimärgistatud kütuse kaotamisel kompensatsiooni saama raudtee- ja laevandusettevõtted.
"Eestis on üks kõige laiemaid erimärgistatud kütuse või selle soodustuse saajate ring Euroopa Liidus üldse. Nii laia sihtrühmadega teist riiki Euroopa Liidus ma isegi ei tea, et lisaks ehitusele ja kaevandusele on seal metsandus, on raudtee, on kalurid ja kalamehed ja on ka väikekatlamajad ja veel mõningad sihtrühmad," kommenteeris Seeder täna Riigikogus. "Eesmärk ongi seda soodustatute ringi koomale tõmmata, nii nagu see on teistes Euroopa Liidu liikmesriikides. Me oleme kokku leppinud, et see jääb põllumeestele, see jääb kaluritele ja see jääb ka väikekatlamajadele ehk individuaalkatlamajadele kindlasti alles."
Seederi sõnul hakatakse põllumeestele kütuse kasutamise kaotamisel maksma kompensatsiooni riigieelarvest ehk taastatakse analoogne süsteem, mis toimis 2000. aastani.
Riik hakkab järgmisest aastast piirama erimärgistatud kütuse kasutamist. Pikemas plaanis on eesmärk kütuse värvimine üldse lõpetada.
„Me kavatseme enamikust erimärgistatud kütusest lahti saada ning muuta toetusskeemi," kommenteeris rahandusminister Jürgen Ligi möödunud nädalal.
Uus süsteem peaks käivituma 1. jaanuarist 2012.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Riik asub järgmisest aastast piirama erimärgistatud kütuse kasutamist. Esimesena lõpetatakse selle kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.