Riik asub järgmisest aastast piirama erimärgistatud kütuse kasutamist. Esimesena lõpetatakse selle kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel.
Täna rahandusminister Jürgen Ligi poolt valitsusele esitatud ja heaks kiidetud vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmise eelnõu on loobumise esimene etapp.
Teine etapp näeb ette allesjäävate soodustatud valdkondade puhul, nagu reisijate ja kaupade raudteevedu, laevaliiklus, soojuse ja elektrienergia tootmine ning põllumajandus, võimalusel soodusmääraga kütuse kasutamise asemel toetusskeemide või otsetoetuste rakendamise. Kaalutakse täielikku loobumist vedelkütuse erimärgistamisest.
„Me kavatseme enamikust erimärgistatud kütusest lahti saada ning muuta toetusskeemi. Aga see on alles toores," kommenteeris rahandusminister Jürgen Ligi esmaspäeval.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ligi sõnul peaks eramärgistatud kütuse toetused ära muutma, sest seal on mitu probleemi. "Näiteks pannakse palju kütust vasakule. Toetuse aluseks ei saa olla põletatud kütuse maht. See ei ole mulle kunagi pähe mahtunud, et mida rohkem põletad, seda rohkem saad toetust," lausus Ligi.
Vedelkütuse erimärgistamise seaduse teise etapi ettepanekud esitatakse selle aasta jooksul, seadus on kavandatud jõustuma tuleva aasta 1. jaanuaril.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põllumajandusminister Helir-Valdor Seederi sõnul ei hakka erimärgistatud kütuse kaotamisel kompensatsiooni saama raudtee- ja laevandusettevõtted.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.