• 27.04.11, 14:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo kahekordistas kasumit

Volvo AB kahekordistas aasta esimeses kvartalis kasumit. Hea tulemuse taga on eelkõige kasvav nõudlus arenevatel turgudel.
Volvo AB (toodab veoautosid, busse, ehitustehnikat, tööstus- ja laevamootoreid) alustas aastat oluliselt kõrgema käibe ja rohkem kui kahekordse kasumiga. Netokasum tõusis esimeses kvartalis 4,2 miljardi Rootsi kroonini (471 miljonit eurot), võrdluseks aasta tagasi teeniti 1,7 miljardit krooni. Käive kasvas 22 protsenti 71,6 miljardile kroonile aasta varasemalt 59 miljardilt.
Hea tulemuse põhjuseks nimetas kontserni juht Leif Johansson üle maailma kasvavat nõudlust veoautode järele. Suurimad turud on Volvo jaoks Euroopa ja Aasia, järgnevad Põhja- ja Lõuna-Ameerika. Euroopa tellimuste hulk suurenes 46%, ühtlasi on Johanssoni sõnul positiivseid märke ka kasutatud veoautode turul. Lõuna-Ameerika kasv oli 63%. Käive kasvas hüppeliselt Brasiilias, Hiinas ja Indias. Ainsana kaotati turgu Jaapanis, kus UD Trucks sai tootmist vaid vähesel määral jätkata alles märtsi lõpul. Jaapani mõjud tootmisele üldiselt on Johanssoni kinnitusel „suhteliselt piiratud, kuid ebakindlus jääb“.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Trendidele tuginedes loodab Volvo Euroopas sel aastal müüa 230 000 kuni 240 000 raskeveokit ning samas suurusjärgus ka Põhja-Ameerikas. „Firma tõstab väljavaadet nii Euroopas kui Põhja-Ameerikas ja see on lihtsalt väga tugev raport,“ ütles Hampus Engellau, Handelsbankeni kapitaliturgude analüütik ajalehele Wall Street Journal.
Volvo brändide hulka kuuluvad Volvo, Renault, Mack ja UD Trucks, tegemist on maailma suuruselt teise tootjaga Saksa Daimler AG järel.
 
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele