• 08.04.11, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Komisjon keskendub Balti regiooni meremagistraalile

11. ja 12. aprillil toimub Aarhusis Taanis Euroopa Komisjoni poolt korraldatav rahvusvaheline konverents, mille ettevalmistamisel osales nii Aarhusi linn kui ka Aarhusi sadam. Konverentsi teemaks on Balti Regiooni Meremagistraalide Klaster.
Konverentsile on kutsutud osalejaid üle kogu Euroopa, et arutada ja koordineerida Euroopa Komisjoni poolt 2011. aasta heakskiidetud ja meremagistraalide programmi raames kaasrahastatavaid projekte.
Konverentsi päevakorrana arutatakse Göteborgi, Tallinna ja Aarhusi linnade vahelist koostööd efektiivsemate konteineriveo teedevõrgu arendamiseks Balti mere regioonis asuvatesse riikidesse. Üks selle eeltingimusi ja seetõttu selle projekti osa on teevõrgu laiendamine Aarhusi sadamasse Aahavevej kaudu ja tunneli ehitamine Marselis Boulevard’i alla.
Meremagistraalide programmi Euroopa koordinaator professor Luis Valente de Oliveira ütles enne konverentsi algust: „Balti mere ümber olevad riikidel on suured kasvuväljavaated ja meie jaoks on tähtis töötada välja lahendusi, mis soodustavad kaubandust nende riikide ja ülejäänud maailma vahel, samas kaitstes Balti merd, mis on keskkonnamõjutustele väga tundlik.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aarhusi linnapea Nicolai Wammen tervitab kõiki konverentsil osalejaid Aarhusi: “Hetkel vaadatakse üle selliste üle-euroopaliste transpordivõrkude poliitikat ja on oluline ja väga positiivne, et Euroopa Komisjon on valinud Aarhusi selle konverentsi toimumiskohaks. Rahvusvaheline tähelepanu Balti mere regioonile on kasvamas ja see suurendab ka linna ning sadama võimalusi kujuneda Euroopa transpordivõrgustiku keskuseks Taanis.”
Konverentsil on muuhulgas esindatud Balti merel regulaarliine korraldatavad laevafirmad ning rea konteinerterminalide operaatorid. Johan Uggla, kes juhib Aarhusi sadamas tegutsevat terminalioperaatorit APMT-CS usub, et Aarhusi sadamal on transiitkaubanduse arendamisel head väljavaated: “Mis on tõeliselt oluline, on see, et meil oleksid piisavad kaubamahud, et saaksime meelitada siia laevandusfirmasid ja veenda neid pikendama oma liine Göteborgi ja Aarhusini, kus toimuks kauba ümberlaadimine väiksematele kaubalaevadele. Täna toimub selline ümberlaadimine põhiliselt Bremerhavenis, Hamburgis ja Rotterdamis.“
Meremagistraalide projekti eesmärk on tutvustada uusi meretranspordil põhinevaid Euroopa multimodaalseid logistikaahelaid. Selle kontseptsiooni üheks  eesmärgiks on ka laialdasem raudteede ja jõetranspordi kasutamine transpordiahela osana.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Bussifirma Alltours OÜ omanik Üllar Sai roolis.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele