Konverentsile on kutsutud osalejaid üle kogu Euroopa, et arutada ja koordineerida Euroopa Komisjoni poolt 2011. aasta heakskiidetud ja meremagistraalide programmi raames kaasrahastatavaid projekte.
Konverentsi päevakorrana arutatakse Göteborgi, Tallinna ja Aarhusi linnade vahelist koostööd efektiivsemate konteineriveo teedevõrgu arendamiseks Balti mere regioonis asuvatesse riikidesse. Üks selle eeltingimusi ja seetõttu selle projekti osa on teevõrgu laiendamine Aarhusi sadamasse Aahavevej kaudu ja tunneli ehitamine Marselis Boulevard’i alla.
Meremagistraalide programmi Euroopa koordinaator professor Luis Valente de Oliveira ütles enne konverentsi algust: „Balti mere ümber olevad riikidel on suured kasvuväljavaated ja meie jaoks on tähtis töötada välja lahendusi, mis soodustavad kaubandust nende riikide ja ülejäänud maailma vahel, samas kaitstes Balti merd, mis on keskkonnamõjutustele väga tundlik.“
Aarhusi linnapea Nicolai Wammen tervitab kõiki konverentsil osalejaid Aarhusi: “Hetkel vaadatakse üle selliste üle-euroopaliste transpordivõrkude poliitikat ja on oluline ja väga positiivne, et Euroopa Komisjon on valinud Aarhusi selle konverentsi toimumiskohaks. Rahvusvaheline tähelepanu Balti mere regioonile on kasvamas ja see suurendab ka linna ning sadama võimalusi kujuneda Euroopa transpordivõrgustiku keskuseks Taanis.”
Konverentsil on muuhulgas esindatud Balti merel regulaarliine korraldatavad laevafirmad ning rea konteinerterminalide operaatorid. Johan Uggla, kes juhib Aarhusi sadamas tegutsevat terminalioperaatorit APMT-CS usub, et Aarhusi sadamal on transiitkaubanduse arendamisel head väljavaated: “Mis on tõeliselt oluline, on see, et meil oleksid piisavad kaubamahud, et saaksime meelitada siia laevandusfirmasid ja veenda neid pikendama oma liine Göteborgi ja Aarhusini, kus toimuks kauba ümberlaadimine väiksematele kaubalaevadele. Täna toimub selline ümberlaadimine põhiliselt Bremerhavenis, Hamburgis ja Rotterdamis.“
Meremagistraalide projekti eesmärk on tutvustada uusi meretranspordil põhinevaid Euroopa multimodaalseid logistikaahelaid. Selle kontseptsiooni üheks eesmärgiks on ka laialdasem raudteede ja jõetranspordi kasutamine transpordiahela osana.