Valitsus kinnitab täna riigi osalusega transpordi- ja logistikaettevõtete poolt makstavate dividendide summad 2011. aastaks.
Eelnõus toodud dividendiettepanekute kinnitamisel oleks prognoositav dividendilaekumine 2011. a riigieelarvesse 108,02 miljonit eurot, millest riigi otsustusõigusega äriühingutelt laekuks 107,77 miljonit eurot. Kogu kavandatav dividendisumma kajastuks eelduste kohaselt riigieelarve tuluna ehk valitsussektori positsiooni parandava tehinguna.
Dividendiettepanekute koostamisel on hinnatud äriühingute dividendide maksmise võimekust, arvestades nende järgnevate perioodide prognoositavat rahavoogu ja investeerimisvajadust ning praegust kapitalistruktuuri ja likviidsete vahendite mahtu. Lisaks on lähtutud statistikaameti rakendatavast nn superdividendi testi metoodikast, mille kohaselt kajastuvad riigieelarve tuluna dividendid, mis ei ületa varade võõrandamisest tekkinud kasumiga korrigeeritud eelmise majandusaasta ärikasumit.
Äriühingutele, kes lähtudes järgnevate aastate finantsprognoosidest, investeerimisvajadusest ja olemasolevatest likviidsetest vahenditest on selleks suutelised, määratakse dividendiks maksimaalne tuluna laekuv summa ehk prognoositav ärikasum. Prognoositav ärikasum on aluseks võetud ASi Eesti Loots, ASi Tartumaa Teed, ASi Pärnumaa Teed, ASi Saaremaa Teed, ASi Virumaa Teed, ASi Võrumaa Teed, Lennuliiklusteeninduse ASi ja ASi Tallinna Sadama puhul. Äriühingute dividendide summad avalikustatakse valitsuse otsuse vastuvõtmisel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Esmakordselt võtab riik dividende Eesti Raudteelt ja suurusjärgus 3,2 miljonit eurot.
Möödunud nädalal kinnitas valitsus riigi enamusotsustusõigusega äriühingute poolt 2011. a riigieelarvesse makstavate dividendide summad. Tallinna Sadamalt võtab riik dividende 39,4 miljonit eurot.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.