• 28.02.11, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Haapsalu raudtee pikendamine Rohukülani riski piiril

Värske uuring näitab, et praegu Keilast Riisipereni ulatuvat raudteelõiku on otstarbekas pikendada Turbani. Rohukülani pikendamise majanduslik kasu jääb raudtee ehituse maksumuse varju.
Tasuvusuuringu projekti juhi Rein Riisalu sõnul näitas uuring, et raudtee pikendamine Riisiperest Turbani on sotsiaalmajanduslikult tasuv, eeldusel et elektrifitseeritud raudtee ehituse maksumus on vähem kui 740 000 eurot kilomeetri kohta. "Kogutud andmete alusel on meil põhjust väita, et sellise hinna eest, olukorras kus raudteetamm on olemas ja täitematerjalina kasutatav, on raudtee ja kontaktvõrgu ehitamine reaalne," täpsustas Riisalu. Tasuvusuuring näitas, et raudtee pikendamine Riisiperest Rohukülani ei ole sotsiaalmajanduslikult tasuv, kuna kogukasulikkus on liiga väike, et see kataks raudtee ehitusmaksumuse. "Nii odavalt ei ole võimalik raudteed ehitada," lisas Riisalu.
Uuringu põhjal leiti, et raudtee taastamine Riisiperest Rohukülani annaks ühiskonnale 30 aastaga kasu ligi 24 miljonit eurot, kirjutas Postimees.

Seotud lood

Uudised
  • 19.05.15, 09:03
Rongiühendus Haapsallu jälle päevakorras
Lääne maavalitsus teatas Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi teemaplaneeringu valmimisest. Lisaks koostati keskkonnamõju strateegilise hindamise programm, kirjutas Lääne Elu.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele