Siseminister Igor Taro sõnul teeb ta sel nädalal valitsusele ettepaneku rajada tee ümber nn Saatse saapa kiirkorras. Saatse saapa läbisõit jääb suletuks esialgu kuni valitsuse aruteluni.

- Siseminister Igor Taro.
- Foto: Liis Treimann
„Kuni Värska-Saatse tee läheb läbi Venemaa territooriumi, on meil keeruline ja teatud olukorras ka võimatu tagada nende inimeste turvalisust, kes seda teed peavad igapäevaselt sõitma,“ ütles Taro. „Praegu on seis Saatse piirkonnas rahulik, meie piirivalvurid seiravad olukorda pidevalt. Aga me teame, et see võib olla näilik, pingeline julgeolekuolukord ei lase arvata, et 10. oktoobri relvastatud üksus Värska-Saatse tee Venemaa lõigul oli kogemata juhtunud demonstratsioon. Meil tuleb nüüd arvestada, et aastakümned piiriesindajate tasemel kehtinud kokkulepe Eesti inimeste vähem kui kilomeetriseks läbisõiduks Värska-Saatse teel on küsimärgi all.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kliimaministeeriumi ülesandeks saab lähiaastatel investeerida enam kui 2 miljardit eurot teede ja raudteede rajamiseks ja korrahoiuks, riigiteede remondikava kasvab võrreldes praegusega märgatavalt, aga vähem, kui vajaminevaks kuluks on prognoositud.
Nn Saatse saabas on Setomaal asuv kahest alast koosnev Venemaa territooriumi osa, mida läbib Eesti Värska–Ulitina riigitee. Tõstmaks piirkonnas turvalisust plaanib riik rajada Saatse saapa ümbersõidud. Ühele ümbersõidule on saanud trassialternatiiv paika, suuremale lõigule veel kaardistatakse võimalikku trassialternatiivi.
Lisatud video rajatavast ümbersõidust
Riik võtab plaani rajada 2028. aastaks kauaoodatud Keila lõunapoolne ümbersõit, ütles Keila ettevõtjatega kohtunud majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo. Tegemist on ühe lähiaastate olulisema taristuinvesteeringuga Harjumaal, mis vähendab liikluskoormust Keila kesklinnas ning loob eeldused uute töökohtade tekkeks.
Eesti Raudtee ehitustööd Tartu suunas on jõudnud lõpufaasi, kuid uute liiklusjuhtimissüsteemide sisse lülitamine Tapa jaamas lükkub paraku edasi. Viivituse põhjuseks on töövõtja Siemens Mobility Oy, kes ei suuda süsteemi kasutuselevõtuks vajaliku dokumentatsiooniga õigeks ajaks valmis saada.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.