• 13.01.11, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: logistikapind raja Ida-Euroopasse

Logistikapindade ülalpidamiseks tehtavad kulutused erinevad Euroopas kordades. Ida-Euroopa meelitab siin madalate arvetega.
Kinnisvarafirma DTZ sügisel tehtud uuringu kohaselt maksis Euroopas keskmiselt ruutmeetri üleval pidamine septembri lõpuks 86,3 eurot kuus. Käärid ulatuvad samas regioonis 51,2 eurost Marseille´st 215 euroni Londonis Heathrow´l.
Lisaks Londonile, Oslole, Helsingile ja Dublinile tuleb pinnale kulutada enim Kagu-Inglismaal. Soodsaim on logistikapinda pidada aga Belgias, Prantsusmaal, Bukarestis, Budapestis ja Prahas.
2014. aastani kerkivad kulutused pindadele keskmiselt 1,6% aastas, kaasa arvatud tänavu, mil kasv tuleb pigem aasta teises pooles. Suurim saab olema kasv kriisis enim räsida saanud riikides nagu Hispaanias ja Iirimaal, samas ei ületa hinnatõus kriisieelseid tasemeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rob Hall, DTZ esindaja kommenteeris: “Meie uurimus, mis arvestab rendikulusid, makse ja teenustasusid, näitab hiiglaslikku erinevust kuludes Euroopas. Hinnad on keskmisest kõrgemad Põhjamaade linnades nagu Oslo, Helsinki ja Stocholm, sest ehituskulud on seal kliima tõttu kõrgemad ja A-klassi pindu napib.“
Raport näitab, et sügiseks taastus vaikselt nõudlus logistikapindade järele, eriti otsitvad kliendid moodsamat ja paindlikumat jaotuspinda. Kaubanduse arenemine ja logistika liikumine Kesk- ja Ida-Euroopa poole tähendab näiteks hindade tõusu Prahas. Saksamaa keskustest on kiireim kasvaja Hamburg.
Uuring, mis katab ka palgauuringut, tõi esile, et kõrgeimat palka saab laooperaator Norras (37 700 eurot), madalaimat Budapestis (6 921 eurot).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele