Ida-Virumaal kogub tuure äri, kus bensiini vedamiseks kasutatakse turismibusse. See ei ole nii ohtlik kui kanistrite kasutamine samal eesmärgil. Kuid kohe kui kütus tuleb Eestis müüki, muutub äri ebaseaduslikuks.
Eestis müüakse juba palju aastaid salakütust, kuid enamjaolt toodi see riiki sisse autodega. Bussid on selles äris täiesti uus trend. Eriti aktiivselt areneb kõnealune äri viimasel ajal Kohtla-Järvel. Seda seetõttu, et mikrobusse Jaanilinna saata ei ole enam kasulik – kütusepaagid on neil väiksed, aga parkimise eest Narvas maksavad nad sama palju kui suured bussid.
„Ida-Virumaale tuuakse kütust Venemaalt autode bensiinipaakides ning seejärel pumbatakse välja. Nüüd hakati selleks kasutama ka busse. Reeglina on need vanemat tüüpi suurte paakidega bussid,” kinnitas Maksu- ja Tolliameti avalike suhete osakonna juhataja Anne Osvet.
Osveti sõnul teeb olukorra pikantseks see, et kütuse üle piiri toomine aktsiisivabalt standardsetes paakides vastab seadusele, nii et salakaubaveost ei saa rääkida. Seadusevastaseks muutub tegevus juba Eestis, kuna seaduse järgi võib kütust kasutada ainult samas liiklusvahendis, aga väljapumpamine ja edasimüümine on keelatud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
See on ennekuulmatu, kui Eesti Vabariigi Riigikogu liige kiidab maksupettureid ja nimetab pettust nutikuseks, mille eesmärgiks „pere toita“, pahandab Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik Olga Sõtniku sõnavõttu salakütuseäri kohta.
Olerexi turundusjuht Antti Moppel sõnas kommentaariks Olga Sõtniku kütuseaktsiisi petturite teemal öeldule Eesti Panga president Andres Lipstoki kunagiste sõnadega, et sellist jama on raske kommenteerida.
Kõik kümme küsitletud ettevõtjat, kes juba pikemat aega tegelevad legaalselt bussivedudega, ei tahtnud oma nime avaldada, kartes kättemaksu kohalike salamüüjate poolt, kuid kinnitavad, et muidugi tangivad kõik vedajad odavat kütust Venemaal ning vähendavad seeläbi tunduvalt tootmiskulusid.
On iseenesest mõistetav, et inimesed muutuvad iga aktsiisimaksu tõusu järel järjest nutikamaks ja salakaubaveo maht kasvab, ausalt öeldes on neid raske hukka mõista, kommenteeris olukorda Riigikogu majanduskomisjoni liige Olga Sõtnik.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.